روسیه اعلام کرد آمریکا باید بدون فوت وقت به درخواست‌های امنیتی مسکو پاسخ دهد در غیر این صورت احتمال واکنش نظامی بسیار بالاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه به مقامات آمریکایی هشدار داد در صورت عدم پاسخگویی واشنگتن به نگرانی‌های مسکو احتمال واکنش نظامی این کشور بسیار بالاست.

هفته گذشته مقامات روس لیستی از خواسته‌های خود را برای مذاکره در مورد بحران اوکراین در اختیار آمریکا قرار دادند که عدم عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یکی از آن موارد بود. 

واشنگتن در واکنش به این درخواست‌ها گفت: برخی خواسته‌های مسکو خیلی واضح دور از انتظار و غیرقابل قبول است.

گفته می‌شود مقامات آمریکایی این هفته قرار است لیست جدیدی از درخواست‌ها را برای ادامه مذاکرات به مقامات روس پیشنهاد دهند. امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن در روز‌های اخیر تلفنی با یوری اوشاکوف، همتای روسی خود گفتگو و تاکید کرده حاضر است از طریق ارتباط‌های متعدد دیگر از جمله تعاملات دو جانبه این موضوع را حل و فصل کند.

سالیوان می گوید هر گونه گفتگویی باید در چارچوب واضح و روشنی انجام شود و باید تمامی نگرانی‌های ما در مورد اقدامات نظامی روسیه در منطقه را مرتفع کند.

کنستانتین گاوریلوف، دیپلمات ارشد روس در وین نیز گفت: روابط بین مسکو و ناتو به لحظه حساسی رسیده است.

کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکره باید جدی باشد و همه اعضای ناتو باید بدانند تنها مجازند اقدامات سیاسی واضحی را در منطقه داشته باشند در غیر این صورت با پاسخ قاطع نظامی ما رو به رو خواهند شد.

براساس مکتب فکری رئالیسم، قدرت های بزرگ به مرزهای خود حساس هستند. آمریکا با گسترش ناتو به شرق اروپا و مرزهای روسیه باعث تحریک مسکو شده و امنیت ملی این کشور را به مخاطره انداخته است. با این حال، مقامات آمریکایی می گویند حاضر نیستند از سیاست گسترش ناتو به شرق چشم پوشی کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
دخالت در منطقه ممنوع به جز سازمان ملل و اگه آمریکا میخواد سازمان ملل رو دور بزنه باید نابود بشه
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سازمان ملل فلسفه وجودیش دخالت کشور های دارای حق وتو در کل مسائل دنیا هست.فقط یه پوشش هست که دیکتاتوری این پنج کشور رو در جهان قانونی جلوه بده
آخرین اخبار