بحران انرژی در معادن نهبندان صدای کارگران را درآورده و برخی را از کار بیکار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،برق رسانی به معادن مطالبه ۲۰ ساله معدن کاران نهبندانی است تا جایی که بدلیل نبود زیرساخت برق ۴۰ درصد معادن شاهکوه نهبندان غیرفعال است.

برق بسیاری از معادن نهبندان از طریق ژنراتور تامین می‌شود که ژنراتور‌ها نیز معایبی از قبیل نوسان دارد که باعث سوزاندن دستگاه‌ها می‌شود.

یکی از کارگران معدن گفت: اگر موتور برق‌ها خاموش شود ، همه دستگاه ها از کار افتاده و کارگر و هم کارفرما ضرر می کنند.

کارگری گفت :خیلی از روستاییان به دلیل نبود برق بیکار شده و مهاجرت کرده اند.

مدتی است با هدف ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار عملیات برق رسانی به معادن کوچک مقیاسی همچون معادن نهبندان شاهکوه با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته است.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است پست ۱۳۲ کیلو ولت در منطقه نهبندان شاهکوه با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی احداث شود.

او گفت: شرکت توانیر موظف به احداث پست و ایمیدرو موطف به اجرای خط انتقال شده است که در فاز یک این پروژه عملیات آغاز شده است.

بیکی فرماندار نهبندان گفت:جانمایی تیر‌ها و آماده سازی مسیر دستیابی از اقدامات انجام شده در این پروژه است که انشالله به زودی دکل‌ها در نهبندان نصب می‌شود.

نهبندان ۱۴۴ معدن فعال و غیرفعال دارد که ۹۳ میلیون تن ذخیره انواع مواد معدنی دارد که زمینه اشتغال هزار و ۴۰۰ را فراهم کرده است.

با اتمام عملیات برق رسانی به معادن نهبندان مشکل تامین انرژی پایدار ۵۲ معدن رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: معادن ، بحران انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.