اکنون هزار و ۱۶۰ روستای استان کرمانشاه دارای پوشش ایرانسل و ۹۰۰ روستا دارای پوشش همراه اول است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد که هزار و ۷۱۴ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است، گفت: اکنون هزار و ۱۶۰ روستا دارای پوشش ایرانسل و ۹۰۰ روستا دارای پوشش همراه اول است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه گفت: در کرمانشاه ۲ فاز توسعه فیبرنوری داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و از ۲۵۰ کیلومتر این پروژه ۲۰۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.

به گفته بهنیا ۱۸۴ روستای استان دارای پوشش ارتباطی های‌وب و ۱۳۴ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت بهره‌مند است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها گفت: با راه اندازی سایت‌های مخابراتی، ضمن افزایش پوشش آنتن دهی شبکه تلفن همراه در ۱۲ روستا در آذرماه امسال، ساکنان این مناطق به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بهنیا بیان کرد: طرح توسعه شبکه همراه اول و ایرانسل با ارتقاء و راه اندازی ۱۲ سایت توسط کارشناسان حوزه ارتباطات سیار اجرا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان کرمانشاه نیز گفت: ۱۰۳ مدرسه روستایی دیگر در آبان و آذرماه سال جاری با دریافت مودم و پهنای باند رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او اظهار داشت: تمام مدارس شهری و ۲ هزار و ۱۲۶ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.