معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با هشدار نسبت به تخلف در حوزه جذب نیروی انسانی در شهرداری‌ها، تاکید کرد: دخالت شورا‌ها در امور شهرداری را نمی‌پذیریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،احمد رضا دالوند،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در جلسه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد در سخنانی با اشاره به توجه و نگاه ویژه به حوزه شورا‌ها و شهرداری‌های لرستان اظهار داشت: به طور حتم در کوتاه مدت، با تمام شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر، در شهر‌های مختلف استان جلسات اولیه را برگزار خواهیم کرد تا به سمت و سوی حل مشکلات در شهر‌ها برویم.

مشکلات فراوانی در حوزه مدیریت شهری داریم

وی با تاکید بر اینکه مشکلات فراوانی در حوزه مدیریت شهری استان وجود دارد و در یک باز‌ها زمانی بلند مدت و در سال‌های متمادی این مشکلات تلمبار شده است گفت: این امر به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و تا جایی که می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه دولت آقای رئیسی، یک دولت مردمی بوده و در بازه زمانی کوتاه مدتی که در جایگاه رئیس جمهوری قرار گرفته‌اند به حدود ۱۱ استان کشور برای پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها سفر کرده است گفت: هدف نیز ارائه خدمت به مردم، حل مشکلات و… است و می‌توان با هماهنگی و همدلی از این فرصت برای ارائه خدمت به مردم استفاده کرد.

دالوند با اشاره به اینکه جایگاه شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست و یک نهاد مردمی است افزود: در این راستا در حفظ و ارتقای این جایگاه باید اعضای شورا تلاش کنند.

مبارزه با فساد در حوزه مدیریت شهری

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در جلسات بعدی باید به صورت تخصصی ورود پیدا کنیم و به سمت حل مشکلات حرکت کنیم ادامه داد: در هر جلسه باید موضوعات مشخص شوند، متولیان امر حضور پیدا کنند و به دنبال راهکار و حل مشکلات باید برویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات حوزه شهری خرم آباد، مباحث فرهنگی و اجتماعی است و باید در این مسیر گام جدی برداشته شود عنوان کرد: رعایت ضوابط شهری باید مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

نباید دیگر فرصت سوزی کرد، زمان آزمون و خطا را پشت سر گذاشته‌ایمدالوند در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مد نظر من در حوزه شهری، بحث سلامت افراد و مبارزه با فساد است و به طور جدی نیز این امر را نظارت خواهم کرد گفت: از تمامی ابزار‌هایی هم که دارم استفاده خواهم کرد.

وی با بیان اینکه این امر باید اولویت اول ما باشد عنوان کرد: یکی از معضلات اصلی که ما در استان داریم بحث قومیت گرایی، طایفه بازی و قبیله بازی است و باید به صورت جدی با این امر مبارزه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه باید به سمت انتخاب اصلح برویم و افرادی که توانمند هستند در حوزه‌های مختلف مدیریتی به کار گرفته شوند افزود: مدیریت علمی یکی از روش‌های نوینی است که باید به سمت آن حرکت کنیم.

دالوند با بیان اینکه باید از افرادی استفاده کنیم که ابتدا از سلامت برخوردار بوده و تخصص و تجربه لازم را در حوزه‌های مدیریتی داشته باشند، گفت: نباید دیگر فرصت سوزی کرد، زمان آزمون و خطا را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد عنوان کرد: ما همه در مقابل کلام الله مجید سوگند یاد کرده‌ایم، این خیلی مهم است، باید حواسمان به این نکته باشد که در تمامی گام‌ها و تصمیماتی که می‌گیریم به این نکته توجه کنیم که ما سوگند یاد کرده‌ایم، حواسمان باشد حرفی نزنیم، گامی برنداریم و تصمیمی نگیریم که سوگند خود را زیر پا بگذاریم، این مسئولیت‌ها همه تمام می‌شود.

هشدار به شهرداران در رابطه با جذب نیرو

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نیروی انسانی در شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: این امر یکی از موضوعات جدی است، به مدیرکل امور شهری استانداری، اعلام کرده‌ام و اینجا هم می‌گویم که اگر شهرداری در این رابطه تخلفی کند، آن شهردار را به تخلفات اداری معرفی خواهم کرد.

به تمامی شهرداری‌ها بخشنامه داده شود تا حقوق کارگران، رفتگران، سطوح پایین و نیرو‌های شرکتی پرداخت نشود، شهرداری حقوق بگیرد با او برخورد خواهم کرددالوند با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌های ما سنگین بودن در بعد منابع انسانی است، شهرداری باید جرأت کند که مدیریت شهری یک شهر را به عهده بگیرد تا بتواند فقط حقوق و دستمزد پرداخت کند گفت: کارگر و سطوح پایین سازمانی چه گناهی کرده‌اند؟ به تمامی شهرداری‌ها بخشنامه داده شود تا حقوق کارگران، رفتگران، سطوح پایین و نیرو‌های شرکتی پرداخت نشود، شهرداری حقوق بگیرد با او برخورد خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه این بخشنامه تا پایان هفته به شهرداری‌ها ابلاغ شود گفت: با توجه به وضعیت اعتباری، کاش بتوانیم معضلات موجود را حل کنیم، یکی از مشکلات و معضلات همین موضوع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: موضوع تخلفات جذب نیروی انسانی در شهرداری‌ها را به طور حتم کنترل می‌کنم، از تمامی ابزار‌ها هم استفاده خواهم کرد که نیرو وارد شهرداری نشود، چه نیرو‌هایی وارد شهرداری شده‌اند؟ مدیریت شهری یک مدیریت علمی است که باید به علم روز تسلط داشته باشد، گذشت آن زمانی که بخواهیم یک شهر را سنتی مدیریت کنیم.

دالوند بیان داشت: اگر بتوانیم این امر را در همین مقطع متوقف کنیم بزرگترین خدمت را به شهر و شهرداری کرده‌ایم.

دخالت شورا‌ها در امورات شهرداری ممنوع!

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت عدم دخالت در مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: شورا یک تکلیفی دارد، تکلیف این است که به تناسب موضوعات، مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، کار کارشناسی انجام دهد، در صحن شورا به تناسب موضوعات بحث و گفتگو کنیم، تصمیم بگیریم، مصوب کنیم و بعد از طی مراحل قانونی به شهردار ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه شهردار مدیر اجرایی است و وظیفه او اجرای مصوبات است گفت: شورا تکلیف و بعد نظارتی خود را هم می‌تواند داشته باشد، اما اینکه در امورات مدیریتی شهرداری دخالت کنند، تحت هیچ عنوانی مورد پذیرش نیست.

دالوند ادامه داد: به شدت تمامی شورا‌ها و شهرداری‌ها را روی این موضوع تحت نظارت و کنترل قرار می‌دهم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.