برخورد جدی با صنایع آلاینده

مسئول مرکز پایش محیط زیست استان یزد گفت: برخورد جدی با صنایع آلاینده در دستور کار است و تصمیمات مهمی برای استقرار نیافتن صنایع در حال شکل گیری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، میرزاده مسئول مرکز پایش محیط زیست استان یزد گفت: شاخص کیفی هوا یک شاخص سه تاچهار ساعته است و میانگین داده‌های ۲۴ ساعته، داده‌های یک روز به عنوان داده‌های آلاینده یک شهر حساب می‌شود.

او ادامه داد:  در هفته گذشته با اعلام شاخص و اعلام پایداری از سوی هواشناسی از روز سه شنبه تا پنج شنبه تمهیداتی اندیشیده شد، ولی گاهی مانند امروز در بازه زمانی ۷ تا ۱۲ ظهر شاخص هوای ساعتی در وضعیت ناسالم است که بدلیل ناپایداری جوی شاخص ۲۴ ساعته شامل نمی‌شود. 

او افزود: محیط زیست در ساعت‌های ناسالم  بر واحد‌های آلاینده نظارت دارد، برای جلوگیری از آلودگی هوا در هفته گذشته با نظارت بازرسان ۱۵ واحد آلاینده تعطیل شد و حتی دوربین‌های نظارتی نصب شده تا ۲۴ ساعته رصد وجود داشته باشد.

مسئول مرکز پایش محیط زیست استان یزد گفت: ملاک برای شرایط اضطرار ۲۴ ساعته است، ولی باز برای این دو شهر، ساعت‌های الودگی ۲۴ ساعته را لحاظ می‌کنیم وبرای اردکان شاخص دیروز ۶۶ امروز ۹۸ و میبد دیروز ۶۶ وامروز ۱۲۷ بوده که در صورت ادامه داربودن کارگروه شرایط اضطرار دوباره تشکیل می‌شود.

میرزاده افزود: نظارت‌ها تا رسیدن به وضعیت ثبات ادامه دارد و با قاطعیت با صنایع آلاینده برخورد می‌شود و تصمیمات مهمی برای استقرار نیافتن صنایع در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.