ضرورت راه اندازی مرکز رادیوتراپی در کهگیلویه وبویراحمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: به علت نبود مرکز رادیوتراپی در کهگیلویه و بویراحمد بیماران سرطانی برای ادامه معالجات به استان های همجوار می روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا ملک پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در واقع کهگیلویهوبویراحمد، مرکز پزشکی هسته ای و مرکز رادیوتراپی ندارد و  مشکلات پیش روی بیماران سرطانی در دستور کار قرار گرفت و مجوز پزشکی هسته ای برای این بیماران گرفته شد.

او عنوان کرد: ساخت مرکز  پزشکی هسته ای آغاز شده و حواله دستگاه به ارزش ۶۰۰ هزار یورو گرفته شده است.

ملک پور تصریح کرد: چنانچه کار به همین روند پیش رود و مشکلی پیش نیاید تا ابتدای سال آینده مرکز پزشکی هسته ای راه اندازی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: بیماران سرطانی استان به خاطر اسکن های هسته ای مجبورند به استان های مجاور عزیمت کنند.

ملک پور تاکید کرد: ایجاد مرکز رادیو تراپی در استان نیاز به یک سازه اختصاصی و اعتبار قابل توجهی دارد و تاکنون وزارت بهداشت و درمان در این رابطه اعتبار خاصی قرار نداده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: مقرر شده با مشارکت بخش خصوصی در بیمارستان امام سجاد یاسوج این مرکز ایجاد شود.

امید است با پیگیری های مسئولان وزارت بهداشت و درمان و متولیانی استان ساخت این مراکز در دستور کار ویژه قرار گیرد تا از حجم مشکلات این بیماران در استان کاسته شود.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۶ هزار بیمار سرطانی در این استان وجود دارد و آنان سالانه هزینه های زیادی برای درمان بیماری خود متحمل می شوند.

بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد  همچنین از نبود مرکز پرتودرمانی رنج می برند و سال هاست چشم انتظار یک مرکز پرتودرمانی هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.