مدیر عامل مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب گفت: موضوع انتقال نمایشگاه به خارج شهر تبدیل به مطالبه عمومی شده است و از نیمه اول مهرماه امسال ۶ نمایشگاه برگزار کردیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در سی و سومین جلسه علنی شورا، اعضای شورای شهر تهران به بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب» پرداختند و در همین راستا هم اعضا، محمد رئوف قادری مدیر عامل مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب را به صحن دعوت کردند.

در ابتدا قادری مدیر عامل مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب اظهار کرد: این نمایشگاه شاید یکی از بهترین تصمیم‌های شورای شهر و شهرداری تهران بوده تا کاری بزرگ، ارزشمند و ماندگار انجام شود، بیش از ۵۲ سال است که ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی در تهران از معضلات اول بوده و هزینه‌های سنگین مادی و معنوی را به مردم تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: این هزینه‌ها حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در سال است و حدود ۶ هزار نفر در حوزه ترافیک و آلودگی‌ها هوا دچار سکته می‌شوند و فوت می‌کنند، این معضل تبدیل به فاجعه شده و تمام مدیران دولتی، شورای شهر و شهرداری را متعهد می‌کند که به فکر چاره اندیشی باشند.

قادری بیان کرد: ۲۲۰ الی ۲۵۰ روز در سال در تهران ترافیک داریم که آلودگی‌ها افرایش پیدا می‌کند و ۸۰ درصد این مفاهیم همپوشانی دارند همچنین همه وظیفه دارند که آرامش مردم تهران را در نظر بگیرند تا  قربانی برگزاری نمایشگاه در شهر نشود.

وی تصریح کرد: موضوع انتقال نمایشگاه به خارج شهر تبدیل به مطالبه عمومی شده است، از نیمه اول مهرماه امسال ۶ نمایشگاه برگزار کردیم، شهرافتاب نیازمند تکمیل و توسعه است و خوشبختانه آمادگی برگزاری اکثریت نمایشگاه‌های پرمخاطب را دارد، رسما هم گفتیم که اماده هستیم.

در ادامه، قائمی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: جالب اینجاست که مدیر نمایشگاه بین المللی تهران، تعطیلی این نمایشگاه را عدم صلاحیت تصمیم ما اعلام کرده و جای تعجب دارد و به نظرم شاید بهتر باشد این فرد توجیه شود.

پس از آن، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: برای زمین نمایشگاه بین المللی تهران تدبیراتی اتخاذ شده و اصلا کاربری اداری و تجاری ندارد بلکه باید توسعه فضای سبز و پارک‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر با مدیرعامل نمایشگاه صحیت‌هایی داشتیم و مقرر شد که جلسه‌ای برگزار کنیم.

سیداحمد علوی عضو دیگر شورای شهر تهران تصریح کرد: به نظر من لازم است استاندار تهران وارد چنین موضوعی شود، ترافیک و آلودگی هوا مشکلات بسیار مهمی است و مردم ما با آن سر و کار دارند.

علوی گفت: زمین نمایشگاه بین المللی مساحت زیادی دارد و نباید کاری کنیم که مجددا شاهد ترافیک باشیم همچنین استانداری نهاد مهمی است که در حوزه انتقال نمایشگاه باید به درستی عمل کند.

همچنین مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب خاطرنشان کرد: انتقال همه نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب باعث می‌شود که جاذبه‌های سرمایه گذاری و جنوب تهران افزایش داشته باشد البته لازم به ذکر است که چنین کاری طبیعتا هزار میلیارد تومان هم درآمد پایدار به دنبال دارد.

وی گفت: مدیران شهرداری در سنوات گذشته، حدود هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان برای این نمایشگاه هزینه کردند، در صورت تکمیل فاز ٢ و٣، هزار میلیارد تومان ارزش افزوده به دست می‌آوریم.

در پایان، طرح الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب با ٢٠ رای موافق به تصویب اعضا رسید.

برچسب ها: نمایشگاه ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار