دوگانگی اجرایی سیاست‌ها منطقه آزاد ماکو را به دردسر انداخته است

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: وجود سه فرمانداری شوط، پلدشت، ماکو و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو سبب ایجاد دوگانگی در اجرای تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد علی‌پور با تاکید بر اینکه باید نقاط قوت مناطق آزاد تقویت و همچنین مشکلات آن‌ها حل و فصل شود اظهار داشت: بی‌تردید ظرفیت‌های مهمی در مناطق آزاد وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل اساسی در منطقه آزاد ماکو این است که از سال ۹۲ که آغاز به کار کرده، اقدامات لازم برای فنس‌کشی به طور محدود انجام یا در حال فنس‌کشی است، اما نبود فنس سبب شده تا مردم منطقه از مزایای منطقه آزاد ماکو به صورت کامل استفاده نکنند.

نماینده مردم ماکو و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: باید حل مشکلات ضروری شهر‌ها و روستا‌ها با هدف ارتقاء و بهبود سطح کیفی زندگی مردم شهر‌ها و روستاییان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: بار‌ها مشکلات مردم شهر‌ها و روستا را مکتوب کرده تا از طریق مسئولان کشوری و استانی نیز پیگیری شوند و خوشبختانه در بسیاری از حوزه‌ها نتایج مطلوبی نیز داشته است.

علی‌پور با تاکید بر اینکه ساختار و موقعیت منطقه آزاد ماکو با سایر مناطق آزاد تفاوت دارد افزود: وجود سه فرمانداری شوط، پلدشت، ماکو و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو سبب ایجاد دوگانگی در اجرای تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها شده است که البته این موضوع از طریق کمیسیون اقتصادی پیگیری و برای رفع این مشکل تلاش‌های شده و دبیر مناطق آزاد نیز در جریان مشکلات قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امید است با هماهنگی و همکاری بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و خود مردم گام‌های مؤثرتری به منظور حل مشکلات، توسعه و آبادانی شهر‌ها روستا‌ها برداشته شود.

نماینده مردم ماکو و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی و دامی بسیاری در این شهرستان‌ها وجود دارد که باید تقویت و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید در دولت جدید، عمده مشکلات رفع و شاهد تغییر و تحولات در کشور خواهیم شد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.