سجادی گفت: قرار شد پس از استاندارد سازی، پیست شمشک را در اختیار فدراسیون اسکی قرار دهیم.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازدید امروز از فدراسیون اسکی اظهار کرد: امروز فرصتی شد تا در بازدید‌هایی که از فدراسیون‌های ورزشی شروع کردیم خدمت همکاران محترممان در یکی از ساختمان‌های تحت پوشش برسیم. گزارشاتی درباره مشکلات و نواقص خود ساختمان به دستمان رسیده بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز در فدراسیون اسکی هستیم، موضوعاتی توسط رئیس فدراسیون مطرح شد، بخشی از اهداف و رسالات ما تبیین شد و قسمتی از خواسته‌های وزارت ورزش و جوانان در این جلسه یک ساعته بیان شد.

او بیان کرد: جلسات تخصصی ما در محل وزارت ورزش و جوانان همچنان ادامه دارد، اما مشتاق بودم همکارانم، روسای فدراسیون ها، اعضا و کارکنان فدراسیون‌ها را از نزدیک ببینم تا سریعتر در جریان امورشان قرار بگیرم.

سجادی افزود: می‌دانیم که اکنون فصل اسکی است و رئیس فدراسیون نگرانی‌هایی داشتند که آن‌ها را مطرح کردند، نیاز به برخی امکانات فنی، فضا، منابع درامد، شرایط تحقق برنامه‌های پیش رو و مسائل این چنینی مطرح شد، من نیز در حد بضاعت قول‌هایی دادم تا در کنار این فدراسیون انجام وطیفه کنم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: از تمام ظرفیت معاونان و مدیران وزارت ورزش و شرکت توسعه استفاده خواهیم کرد، ما به عنوان حاکمیت باید به نحوی در تهیه و تقدیم زیرساخت‌های مورد نیاز فدراسیون‌ها عمل کنیم تا دغدغه فدراسیون‌ها به حداقل برسد و در اهداف توسعه ای، قهرمانی و همگانی برنامه‌های خود را پیش ببرند. هر فدراسیون متولی رشته ورزشی خود است و ما به عنوان حاکمیت برای اجرای برنامه‌های این متولیان امر در کنارشان خواهیم بود.

او ادامه داد: در این بازدید ضمن همفکری‌های انجام شده راهکار‌هایی برای حل مشکلات مطرح کردم، این جلسات در وزارت ورزش ادامه خواهد داشت. رئیس فدراسیون اسکی با توجه به برنامه‌های پیش رو مانند المپیک زمستانی از دغدغه‌های خود صحبت کرد و امیدواریم فصل خوبی در انتظار ورزش‌های زمستانی باشد.

آیا وزارت ورزش قصد دارد پیست اختصاصی‌ را در اختیار فدراسیون اسکی قراردهد؟

سجادی گفت: تمام فدراسیون‌های نیاز به امکانات دارند و امکانات کشور در درجه اول باید در اختیار فدراسیون‌ها باشد، در استان تهران و استان‌های البرز امکانات طبیعی و پیست‌های خوبی را داریم که یکی از آن‌ها پیست شمشک است که متاسفانه بنا به دلایل مختلف فراز و فرود‌هایی را پشت سر گذاشته است.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین فصل‌های تاریخی ورزش اسکی ما در شمشک رقم خورده است. این پیست در دوران پیش و پس از انقلاب اتفاقات خوبی را به خود دیده و پشتیبان ورزش‌های زمستانی ما بوده است به طوری که قهرمانان خوبی را تحویل جامعه داده است. همجوار این پیست، دربندسر است و پیست دیزین در استان البرز است. با شرکت توسعه صحبت شد تا به صورت آزمایشی شمشک یک سال به طور آزمایشی در اختیار فدراسیون اسکی قرار بگیرد.

او تصریح کرد: شرکت توسعه و فدراسیون اسکی راجع به شرایط تفاهم با یکدیگر صحبت خواهند کرد تا فدراسیون بهترین استفاده ممکن را از این پیست کرده و بهره وری تخصصی کند.

سجادی افزود: مالکان و ساکنان در شمشک ملاحظات و نظرات و اعتراضاتی داشتند و من خواهش کردم دوستان پیش قدم شده و با اهالی صحبت کنند. ما با کمال میل پای صحبت عزیزان می‌نشینیم تا به مطالبات خود برسند و اعتراضاتشان مانع بازگشایی پیست شمشک نشود.

وزیر ورزش و جوان افزود:این پیست باید استاندارد سازی شود وبا همکاری شرکت توسعه بازساز‌هایی انجام شود تا مشکلات ایمنی نداشته باشیم و پیست را سالم را به فدراسیون تحویل دهیم. اگر فدراسیون در این بهره برداری موفق شود و اهداف ورزش قهرمانی و همگانی ما را محقق کند تا سایر پیست‌هایی که درباره آن‌ها اختیاراتی داریم را نیز در اختیار فدراسیون اسکی قراردهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار