دهنوی گفت: شرایط مالیات و بیمه مربوط به واحد‌های فناور پارک‌های علم و فناوری کشور با رویکرد مجلس به ویژه در تصویب صندوق‌های پژوهش فناوری بهبود می‌یابد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحسن دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان سمنان پس از بازدید از شرکت‌ها و مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه این شهر افزود: در قانون جدید صندوق‌های پژوهش فناوری که مرحله اول کلیات آن مصوب شده است، بانک‌ها ملزم هستند ضمانت نامه صندوق‌های پژوهش و فناوری را برای طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و واحد‌های فناور مستقر در این پارک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات بپذیریند.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسائل را ریشه‌ای برطرف کرد گفت: با ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری بسیاری از مشکلات مالی شرکت‌های دانش بنیان حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه، مالیات و بانک‌ها سه مشکل اصلی در کسب و کار‌های نوپا هستند ادامه داد: مشکلاتی در قانون تامین اجتماعی وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده تا حدودی مشکلات بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان برطرف می‌شود.

به گفته وی، بر این اساس بندی در قانون بیمه، اجازه داده شد شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور قانون بیمه پایه را رعایت نکنند.

چشم انداز معافیت مالیاتی واحد‌های فناور

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش مالیات و واحد‌های مستقر در پارک‌ها اقداماتی با پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است و توافقاتی با سازمان امور مالیاتی کشور انجام شد که جزئیات آن در مجلس بررسی می‌شود و در صورت تصویب، شرکت‌های دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید کنندگان باید مالیات کمتری بپردازند افزود: تلاش داریم که میزان مالیات تولید کنندگان کاهش یابد.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در بخش شرکت‌های دانش بنیان کشور وجود دارد که بی نظیر است.

ایجاد شعبه صندوق پژوهش و فناوری در سمنان پیگیری شود

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان معادل بزرگترین پارک‌های علم و فناوری در کشور است افزود: نماینده شهرستان‌های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس به جد پیگیر مسائل فناوری است.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زیست بوم فناوری استان سمنان سه خلاء وجود دارد که یکی از آن‌ها نبود نهاد مالی حامی زیست‌بوم علم و فناوری است که وجود این نهاد ضروری است.

دهنوی بیان کرد: با وجود بلوغ تعداد بالای شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، صندوق تخصصی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد که باید تدابیری اتخاذ شود که یا از صندوق استان سهم دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری افزایش یابد و بخشی از کار به مرکز استان منتقل شود و یا صندوق مستقلی در اینجا تاسیس شود که از شرکت‌های دانش بنیان حمایت مالی کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.