امام جمعه موقت شهرکرد:

شاعران از زبان شعر برای بالا بردن سطح فرهنگ دینی و معنوی بهره ببرند

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: شعرا از زبان شعر برای روشنگری، تنویر افکار، بالا بردن سطح فرهنگ دینی و معنوی و هدایت صحیح جامعه بهره ببرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد شامگاه سه شنبه در محفل ادبی «یلدای فاطمی» که با حضور جمعی از شعرای ملی و استانی شعر آیینی در سالن بلاغ شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه عده‌ای مفاهیمی را در قالب شعر به اشتباه به جامعه القا می‌کنند، اظهار داشت: شعرا از زبان شعر برای روشنگری، تنویر افکار، بالا بردن سطح فرهنگ دینی و معنوی و هدایت صحیح جامعه بهره ببرند.

او با بیان اینکه افکار، اندیشه و درجه کمال و عقل هر فردی را می‌توان از بیان و گفتار او دریافت و حال و احساس افراد در سخن آنان روشن می‌شود، افزود: حضرت فاطمه (س) جمله‌ای درباره تمایلات و علایق خود دارند که بر اساس آن ابعاد شخصیتی و سبک زندگی این بانوی بزرگوار مشخص می‌شود.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام فاطمی اضافه کرد: تلاوت قرآن، نگاه کردن به چهره پیامبر و انفاق در راه خداوند سه بعدی را شامل می‌شوند که بانوی بزرگ اسلام از آن‌ها به عنوان علایق خود یاد می‌کنند.

او با بیان اینکه قرآن خواندن راه برقراری ارتباط با پروردگار است و اصل عبودیت را در بر می‌گیرد، یادآور شد: حضرت زهرا (س) در بیان دیدن چهره پدر خویش از عنوان پیامبر اسلام یاد می‌کند و این به معنای اقتدا، عشق‌ورزی و اطاعت از، ولی خداوند است که رشد و تعالی انسان نیز در این معنا قرار دارد.

حجت‌الاسلام فاطمی همچنین مفهوم انفاق را اندیشه خدمت به خلق در همراهی با عبادت پروردگار بیان کرد و افزود: این سه بعد، یک زندگی اسلامی بدون افراط و تفریط را پیش روی همه مسلمانان قرار می‌دهد.

او با اشاره به رواج برخی اشعار و تکه کلام‌های نادرست درباره مفاهیم دینی و سبک زندگی نیز اظهار داشت: اینکه عده‌ای عبادت را تنها در خدمت به خلق خلاصه کنند و یا منبر سوزاندن را جایز دانسته و آن را با آزار ندادن مردم در یک خط و مسیر قرار دهند، به انحراف در اندیشه و زندگی مردم دست زده‌اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار