سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهارات سرگئی شویگو مبنی بر حمل مواد شیمیایی ناشناخته توسط آمریکا در نزدیکی مرز‌های روسیه را نادرست خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهارات اخیر وزیر دفاع روسیه را نادرست خوانده است.

روز گذشته، سرگئی شویگو، زیر دفاع روسیه در نشست گسترده فرماندهان وزارت دفاع در مسکو اعلام کرد: شرکت‌های خصوصی نظامی آمریکا مقدمات اقدامات تحریک‌آمیز برای استفاده از مواد شیمیایی در منطقه درگیری در دونباس در شرق اوکراین را فراهم می‌کنند.

او حضور نظامی آمریکا را خط قرمز روسیه خواند و گفت: بیش از ۱۲۰ عنصر شرکت‌های خصوصی آمریکا در اوکراین مستقر هستند و افزون بر این، کانتینر‌هایی حاوی مواد شیمیایی ناشناخته برای انجام اقدامات تحریک آمیز به شهر‌های آودیوکا و کراسنی لیمان منتقل شده‌اند.

جان کربی ادعا کرد که این اظهارات نادرست است و وقتی از او پرسیده شد از کجا می‌داند، تکرار کرد: «[این اظهارات] دروغ هستند».

جان کربی همچنین گفت لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با شویگو صحبتی نکرده و هنوز برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

پیش‌تر سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین و آمریکا ادعا کرده بودند روسیه تا پایان سال جاری میلادی قصد حمله نظامی به اوکراین را دارد. روسیه بار‌ها این اظهارات را رد کرده و گفته این حضور نظامی ناتو در منطقه است که بر تنش‌ها می‌افزاید.

روز گذشته نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن انتقاد از فعالیت‌های نظامی آمریکا در نزدیکی مرز روسیه، هشدار داد که در صورت ادامه این فعالیت‌ها روسیه مجبور به اقدام نظامی-فنی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار