نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

توسعه سیستان و بلوچستان با تفویض اختیار به مدیران استانی محقق می‌شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت توسعه فراگیر و همه جانبه سیستان و بلوچستان یک موضوع اجتناب ناپذیر است .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فداحسین مالکی   نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت توسعه فراگیر و همه جانبه سیستان و بلوچستان یک موضوع اجتناب ناپذیر است که باید با تفویض اختیارات به مدیران استانی و برنامه‌ریزی و پیگیری از سوی آنان انجام شود.

وی  در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اصلاح ساختار اداری در کشور و بویژه در این استان یک مطالبه جدی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از دولت است و تفویض اختیارات به مدیران استانی بخشی از این پازل به شمار می‌رود.

وی افزود: تقویت روحیه مطالبه گری برخواسته از علم و تجربه و کار کارشناسی می‌تواند نگاه‌ها را نسبت به استان تغییر دهد و توجه بیش از پیش مسوولان را معطوف به این خطه از کشور کند.

رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نسبت به موضوع درآمد و معیشت مردم توجه جدی داشت، ادامه داد: مساله اشتغال در سیستان و بلوچستان یک موضوع حیاتی و مهم است که داشتن تعریف جدید از این حوزه را الزامی می‌کند.

وی افزود: بر اساس این نگاه و رویکرد آقای عبدالملکی وزیر تعاون، می‌توان بسته پیشنهادی را از مجموعه درخواست‌ها و ملزوماتی که استان به آن نیازمند است تنظیم و دنبال کرد تا استان‌های کشور متفاوت از هم دیده شوند.

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با توجه به پراکندگی استان و وظایف و ماموریت‌های سازمانی و گستردگی ارائه خدمات به جامعه هدف نیاز است تا در بخش بودجه و امکانات استان‌ها متناسب با مشکلات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود دیده شوند.

مهرداد جهاندیده افزود: باوجود کمبود نیروی انسانی در دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع، تلاش‌ها بر این بوده است که خدمات به شکل شایسته به جامعه هدف ارائه شود و خللی به خدمت رسانی وارد نشود و مدیران این وزارتخانه در استان برای خود شانی بجز خدمت به مردم سیستان و بلوچستان قائل نیستند.

وی به ایفای نقش سازمان‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سیل سال ۱۳۹۸ جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت حضور پررنگ‌تر این ارگان‌ها در راستای مسوولیت اجتماعی‌شان در سطح استان می‌توانند در امر توسعه استان بویژه حاشیه شهر‌ها منشا خدمات ارزشمند و اثرگذاری شوند.

وی ادامه داد: در برهه کنونی کشور نیازمند هم افزایی و همگرایی مسوولان در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به مردم بوده که این نگاه در بین دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان بشکل جدی و بصورت رویه و رویکرد برقرار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار