رییس انجمن انبوه‌سازان خوزستان گفت: ما به عنوان بخش خصوصی مراتب آمادگی خود را برای ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام کرده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرشید پورحاجت رییس انجمن انبوه‌سازان خوزستان گفت:  قانون جهش مسکن قانونی کاملا مترقی است و ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه مسکن ایجاد می‌کند.

او افزود: در ساختاری که قانون برای این طرح مشخص کرده و تکالیفی که برای دولت مشخص شده، به این معنی است که دولت‌ها بتوانند در حوزه تولید مسکن برای دهک‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشند.

پورحاجت گفت: دولت در حوزه مسکن می‌تواند برنامه‌ریزی منسجمی را برای قشر‌های مختلف جامعه داشته باشد و در این خصوص نشست‌هایی با وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم و پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم.

رییس انجمن انبوه‌سازان خوزستان اضافه کرد: ما به عنوان بخش خصوصی در حوزه مسکن می‌توانیم در پروژه‌های خودمالکی، پروژه‌های اجاره به شرط تملیک و در پروژه‌هایی که به صورت پیمان تعریف می‌شوند، اثرگذاری لازم را داشته باشیم و برنامه‌ریزی‌های دولت را با کمک بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

این مقام مسئول در خصوص طرح مسکن ملی می‌گوید: موضوع مطرح شده، ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است که ابتدا باید زمین مورد نیاز آن‌ها تامین و سپس برای متقاضیان اجرای طرح فراخوان داده شود تا ظرفیت‌بندی شده وارد مرحله اجرا شد.

او افزود:  البته بخشی از این موضوع نیز باید در حوزه سیستم بانکی دنبال شود و ظرفیت‌های بانکی را نیز در نظر گرفت.

پور حاجت گفت: تا به اینجای کار وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که در حوزه تملک زمین و فراخوان مجریان، اقدامات در حال انجام است و در حوزه بانکی مقرر شده است که بانک مسکن در این زمینه فعال شود، اما در مقام اجرا، هنوز به مرحله اجرایی برای بخش خصوصی نرسیده است.

رییس انجمن انبوه‌سازان خوزستان اضافه کرد: ما به عنوان بخش خصوصی مراتب آمادگی خود را برای ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام کرده‌ایم و باید منتظر اقدامات لازم از سوی دولت باشیم تا بتوانیم وارد گام دوم یعنی فاز اجرا، بشویم.

این مقام مسئول گفت: باید قبول کنیم که مسکن مهر با تمام فراز و فرود‌هایی که داشت، اما تعداد زیادی از مردم را صاحب مسکن کرد. بخشی از مسکن مهر به صورت پیمان و بخشی از آن نیز به صورت خودمالکی اجرا شد.

پور حاجت افزود: طرح مسکن مهر در حوزه خودمالکی به صورت ۱۰۰ درصد انجام و به مردم تحویل داده شده است و در حوزه پیمانی نیز آن‌هایی که مشکلات خاص داشتند مشکل آن‌ها تا به امروز حل نشده است، اما اعتقاد ما بر این است که دولت در امر سیاست گذاری در حوزه مسکن حضور داشته باشد و تسهیل‌گری کند.

او اضافه کرد: اگر چه ایراداتی در طرح مسکن مهر وجود دارد و در زیرساخت‌های این طرح کماکان مشکل داریم، اما در حوزه تولید و احداث واحد‌ها مشکل خاصی احساس نشده است و اعتقاد داریم که بخش خصوصی، توان و بضاعت تولید مسکن را در کشور دارد.

رییس انجمن انبوه‌سازان خوزستان  در پایان گفت: اگر قرار است شهرک‌سازی انجام شود باید از صفر تا صد این موضوع را انبوه سازان نه تنها به عنوان پیمانکار بلکه به عنوان یک توسعه‌گر، مدیریت کنند تا تمامی مبانی شهرسازی با الگو‌های ایرانی اجرا شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مسکن مهر ، بخش خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.