اپل پس از نیم دهه پشتیبانی از مدل‌ های iPhone SE و iPhone ۶S در آینده قصد ارائه به روز رسانی‌ های جدید برای این مدل‌ ها را ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، ممکن است اپل برخی از قدیمی‌ترین آیفون‌های پشتیبانی شده خود را برای به روز رسانی نسخه بعدی iOS کنار بگذارد. گزارشی از طرف نشریه فرانسوی iPhoneSoft منتشر شده که به این موضوع  اشاره می‌کند. به نظر می‌رسد در به روز رسانی بعدی اپل مدل‌های  iPhone SE و iPhone ۶S پشتیبانی نشوند.

اپل به دلیل پشتیبانی طولانی مدت از آیفون‌های خود از طریق به‌ روز رسانی‌ها مورد تحسین قرار گرفته و این موضوع باعث می‌شد حتی گوشی‌های قدیمی‌تر نیز از ویژگی‌های جدید برخوردار شوند. البته مدل‌های قدیمی نمی‌توانستند از چندین ویژگی سخت‌افزاری استفاده کنند، اما به سرعت منسوخ نشدند. آیفون ۶ اس، ۶ اس پلاس و SE در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند. بیش از نیم دهه است که این مدل از گوشی‌های آیفون از به روز رسانی‌های جدید اپل بهره می‌برند. پشتیبانی‌ها در اپل طولانی‌تر از هر گوشی اندرویدی دیگر است حتی Google Pixel ۶ که اخیراً منتشر شده تنها تا سه به‌ روز رسانی سیستم‌عامل پیش می‌رود.

iPhone ۶

به غیر از آیفون ها با ورود iOS ۱۶ در آیپدها، اپل پشتیبانی از آیپد ۵، آیپد ایر ۲، آیپد مینی ۴ و آیپد پرو ۲۰۱۵ را کنار می‌گذارد. این‌ مدل‌ها نیز دستگاه‌های نسبتا قدیمی هستند که سال‌ها مثل آیفون‌ها پشتیبانی می‌شدند. هیچ خبر دیگری در مورد آنچه در iOS ۱۶ عرضه می‌شود وجود ندارد. در حالی که iOS ۱۵ یک به‌ روز رسانی اصلاح‌ شده بود و مواردی مانند حالت‌های فوکوس و بهبود مرکز اعلان‌ها را شاهد بودیم، قابلیت‌های iOS ۱۶ می‌تواند مهیج‌تر باشد و باید برای کسب اطلاعات بیشتر تا بهار ۲۰۲۲ صبر کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار