رئیس میراث‌فرهنگی اراک از واگذاری بقاع تاریخی روستای انجدان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدعلی آقازیارتی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک با بیان اینکه بقاع تاریخی روستای انجدان به بخش خصوصی واگذار می‌شود گفت: ساخت و ساز‌های صورت گرفته در حریم بقعه شاه غریب از طریق بخشداری و دهیاری روستا ظرف مدت دو هفته پیگیری و تعیین تکلیف خواهد شد.

آقازیارتی افزود: در جلسه روز گذشته که در بخشداری مرکزی اراک برگزار شد، مقرر شد سه بقعه تاریخی آرامگاه شاه غریب، شاه قلندر و بقعه چهل دختران روستای انجدان به دهیاری روستا واگذار  شود.

او اضافه کرد: بعد از واگذاری این بنا‌ها توسط صندوق احیاء، نظارت آن‌ها به عهده میراث‌فرهنگی و مرمت و نگهداری از بنای تاریخی به عهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

رئیس میراث‌فرهنگی اراک بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان اوقاف، بنا‌های تاریخی که وقفی بوده و در مالکیت اوقاف هستند با برگزاری مناقصه به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه موجب هم‌افزایی میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه شده است گفت: تمامی این موارد نشان می‌دهد احیای ابنیه تاریخی علاوه بر اینکه باعث معرفی شاهکار‌های بی‌بدیل تاریخی ما وحدت و همگرایی در حوزه احیاء ایجاد می‌شود و اگر بتوانیم تمام بنا‌های تاریخی را به‌دلیل ظرفیت‌هایی که دارند، کاربری اعطاء کنیم، می‌توانیم زمینه اشتغال پایدار را در همه بنا‌های تاریخی فراهم کنیم.

آقازیارتی با اشاره به اینکه شرایط واگذاری بنا‌های تاریخی وقفی به سرمایه‌گذاران در یکسال گذشته تسهیل شده است تصریح کرد: شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران علاقمند احیای بنا‌های تاریخی به صندوق احیای میراث فرهنگی در حال پیگیری و انجام است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار