مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از فعالیت ۵۵۰ سایت کسب و کار آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی در زنجان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان بااشاره به اینکه تجارت الکترونیکی یکی از نمود‌های عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصاد و شاید به تعبیری مهمترین نمود آن است، گفت: تجارت الکترونیکی بسیاری از محدودیت‌های ذاتی تجارت سنتی را از بین برده است و عملا نه تنها فرم و شکل ظاهری تجارت را، بلکه محتوا و ماهیت امر تجارت را دچار دگرگونی و تغییر ساختاری عظیمی کرده است.

او بااشاره به اینکه یکی از راهکار‌های اصلی برای جلب اعتماد مشتریان، داشتن‌ای نماد است، افزود: وقتی کسب و کاری دارای لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی باشد، راحت‌تر می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اهمیت و تأثیر کسب و کار‌های آنلاین را برای توسعه جامعه امروزی و افزایش رفاه مردم غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی باید در استان زنجان افزایش یابد، گفت: تعداد ۱۱۵ شرکت و ۳۹ فروشگاه عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان هستند که ۵۰ مشاور حقیقی و حقوقی با عضویت در این سازمان به فعالیت مشغول و ۱۲ شرکت دانش بنیان در حوزه ICT نیز هم اکنون فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در شرایط خاص مانند شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا که منجر به تعطیلی مکرر مراکز تجاری و بازرگانی می‌شود، افزود: فروشگاه‌های اینترنتی مهمترین بستر برای رفع نیاز‌های تجاری طیف زیادی از جامعه است و از این رو ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی خواهد بود.

سرائی تعداد کسب و کار‌های آنلاین استان زنجان را که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند ۲۸۷ مورد برشمرد و گفت: با شیوع کرونا، یکی از اهداف و برنامه‌هایی که مورد توجه قرار گرفت توسعه تجارت الکترونیک و افزایش بازدهی این بنگاه‌ها بود که مجموعه وزارت در زنجان همچون زیر ساخت این استان با افزایش پهنای باند و پست استان با عمل جهادی در توزیع مرسولات خرید اینترنتی، گام مهمی در این امر برداشتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، افزود: توسعه کسب و کار‌های حوزه ICT با مشارکت، همه سازمان‌های اثرگذار در کسب و کار‌های ICT نظیر پارک‌های علم و فناوری و جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی، اداره تعاون، فنی و حرفه ای، دانشگاه‌ها، سازمان صنعت و معدن، سازمان نصر، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان انجام می‌شود.

او ادامه داد: توسعه کسب و کار نباید منوط به داخل کشور باشد، بلکه می‌توان با انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با کشور‌های دیگر راهی برای صادرات نرم افزار و خدمات فنی _ مهندسی ایجاد کرد که زمینه برای انتقال دانش و ثروت به کشور باشد و محصولات با کیفیت ایرانی در معرض نمایش گذاشته شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.