مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:۳۱ درصد از جمعیت استان در شهر اصفهان و نزدیک به ۸۰ درصد از کل جمعیت استان هم در شعاعِ ۵۰ کیلومتری از شهر اصفهان زندگی می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در نشست تخصصی حمل و نقل شهری، اصفهان را یکی از مهاجرپذیرترین مراکز استانِ کشور دانست و گفت: ۳۱ درصد از کل جمعیت استان اصفهان در شهر اصفهان و نزدیک به ۸۰ درصد از کل جمعیت استان هم در شعاعِ ۵۰ کیلومتری از شهر اصفهان زندگی می‌کنند که این وضعیت نگران‌کننده است.

قاری‌قرآن، احداث شهر‌های جدید همچون مجلسی و فولادشهر را منجر به تمرکز زداییِ جمعیت از اصفهان ندانست، بلکه احداث آن‌ها را منجر به افزایش مهاجرت از استان‌های دیگر به این شهر‌ها اعلام کرد و گفت: توجه به شهرک‌سازی در اطراف شهر اصفهان مهم است و می‌بایست امکان ارتباطِ منطقیِ شهرک‌های مسکونیِ اطراف اصفهان با داخل شهر به صورت ایمن و منطقی فراهم شود.

وی گفت: برای اینکه امکان ارتباط شهر‌های کوچک‌تر با شهر‌های بزرگی همچون اصفهان فراهم شود، نیاز است تا شبکه راه‌ها گسترش یابد.

قاری‌قرآن گسترش حمل و نقلِ ریلی را در داخل برای جلوگیری از گسترشِ بی‌رویه شهرها، الگوی در حال اجرا در دنیا عنوان کرد و گفت: امروز در دنیا، دورافتاده‌ترین مناطق به وسیله حمل و نقل ریلی به شهر‌های بزرگ متصل می‌شوند و افراد از شهر‌های کوچک به راحتی به محیط کاری خود در شهر‌های بزرگ دسترسی دارند، بدون آن‌که نیاز به تغییر محل سکونت خود داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، به دلیل مشکلات آب و هوایی، ظرفیت اصفهان را برای پذیرش جمعیت بیشتر ناکافی دانست و گفت: داشتن امکاناتی همچون پل‌ها، بزرگ‌راه‌ها، آزاد‌راه‌ها و مترو منجر به جذب جمعیت از اطراف به داخل شهر می‌شود و مهاجرت‌پذیری را افزایش می‌دهد؛ بنابراین باید حمل و نقل ریلی گسترش یابد تا افراد از شهر‌های اطراف بتوانند از امکانات آموزشی، درمانی، تفریحی و شغلی اصفهان استفاده کنند، بدون آن‌که نیازی به تغییر محل سکونت خود داشته باشند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار