جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان مرکزی با استاندار در سالن جلسات فرمانداری ساوه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان مرکزی با استاندار، معاونین و برخی از مدیران کل، به میزبانی ساوه با موضوعات اقتصادی، بودجه، امنیتی، با تمرکز بر مشکلات شهرستان‌های ساوه و زرندیه برگزار و راهکار‌های برون رفت از مسائل و محدودیت‌های موجود بررسی شد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه گفت: همگرایی و همدلی مجمع نمایندگان استان مرکزی با بدنه اجرایی استان؛ می‌تواند زمینه ساز پیشرفت و عدالت در برخورداری همه‌ی شهرستان‌ها از امکانات موجود شود.

مخلص الائمه افزود: دولت وظیفه دارد چهار مقوله عدالت، امنیت، رفاه و آزادی را در جامعه تضمین نماید و هیچ تفاوتی بین نقاط مختلف استان قائل نبوده اجازه نخواهیم داد، بی عدالتی ایجاد شود و اقداماتی در این راستا در دستور کار قرار دارد.

او اضافه کرد: سال آینده تمرکز دولت بر رشد اقتصادی ۸ درصد است و باید با کار جهادی سهم ۷.۲ درصدی استان مرکزی با توجه به ظرفیت‌های موجود تلاش مصاعفی صورت بگیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرستان ساوه یکی از رکن‌های مهم اقتصاد مقاومتی و غیر نفتی استان مرکزی محسوب می‌شود و باید به نحو احسن از طرفیت‌هایی که بیش از مشکلات استان است، بهره برداری کنیم.

نظری رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در این جلسه از برگزاری دوره‌ای جلسات مجمع در سایر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در این جلسات که با حضور استاندار مرکزی برگزار می‌شود؛ با مطرح کردن مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه؛ سعی می‌شود بر رفع این مسائل تاکید شود.


حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مطالبات عمومی مردم در زمینه‌های عمرانی و خدماتی گفت: با وجود درآمد‌های بالای اقتصادیِ ساوه، سطح پایین اعتبارات دریافتی از استان، موجب معطل ماندن پروژه‌های مختلف شده است.

حجت الاسلام سبزی افزود: میزان سهم ساوه از عوارض آلایندگی با توجه به وجود بزرگترین شهر صنعتی کشور با مرکز استان تفاوت زیادی دارد و نیاز است که اداراتی مانند محیط زیست به وظایف خود عمل کنند.

او نبود نیروی کار به علت کمبود مسکن و هزینه‌های بالای آن را از مشکلات تولید کننده‌ها بیان و اظهار کرد: در شهرستان ساوه بیشترین اراضی ملی وجود دارد و باید در طرح جهش مسکن دولت تمهیدات جدی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از نبود توازن در جذب نیروی انسانی در برخی از ادارات مرکز استان مرکزی در مقایسه با ساوه، گلایه وخاطر بیان کرد: تجهیزات و امکانات برخی ادارات ساوه هم بدون اطلاع منتقل شده است و با این محدودیت‌ها و تنگنا‌ها باید سریعا به شهرستان برگردد

حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه هم در این نشست گفت: اختصاص امکانات و ارتقا تجهیزات ادارات در این سهرستان، می‌تواند به بهبود خدمات و رضایتمندی مردم منجر شود و ادارتی مانند امور مالیاتی و پست که دارای درآمد‌های بالا در استان هستند؛ از نظر فضای فیزیکی دچار مشکل هستند که احداث فضا‌های اداری جدید با توجه به رشد و توسعه‌ی شهری ضرورت دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.