عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد بودجه ملی به وزارتخانه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  ولی اله فرزانه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است و لایحه بودجه اعلام وصول شد که نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهاد‌های خود را برای تایید یا اصلاح آن اعلام کنند.

او افزود: ۸۰ درصد بودجه ملی در اختیار وزارت خانه و ۲۰ درصد در اختیار استان‌ها است که در شورای برنامه ریزی استان در خصوص آن تصمیم گیری و در سطح استان‌ها توزیع می‌شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه استانی مازندران از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، اما این استان از لحاظ سهم بری از اعتبارات ملی یک درجه پایین‌تر آمده است.

فرزانه گفت: افزایش سهم استان از بودجه ملی باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: سیاست‌های اجرایی برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی تا ۱۵ اسفند باید به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شود و هر دستگاه باید بداند که در سال ۱۴۰۱ چه برنامه‌ای را اجرا کند تا از مسیر توسعه خارج نشود.

او افزود: مازندران دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و صنعتی است، افزود: خیلی از ظرفیت‌ها بلا استفاده رها شده است و مدیران باید برای این ظرفیت‌ها برنامه‌های خود را ارائه کنند.

غلامی راد رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت: در بودجه سال آینده ۱۸ ونیم هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای هزینه‌های دستگاه‌های استانی و دستگاه‌های متمرکز ملی و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای مازندران است.

او افزود: ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هم درآمد استان در سال ۱۴۰۱ برآورد شده است که باید از طریق درآمد‌های مالیاتی و سایر درآمد‌ها کسب شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.