طرح مطالعات و بررسی‌های فنی آبرسانی به بیش از ۱۲۸ روستا در مازندران در افق ۲۵ ساله ترسیم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مرتضی دیان مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی آب شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای محرومیت زدایی و آبرسانی به روستا‌های محروم مازندران مصوب کرد و طی مهلت ۷۲ ساعته مقرر شد طراحی و اسناد پروژه‌ها تهیه شود.

او گفت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی و دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی آب و مجری طرح‌های مهم، احجام اجرایی پروژه‌ها برآورد و اسناد مطالعاتی طرح‌ها تکمیل و به شرکت مهندسی آبفای کشور ارسال شد.

دیان گفت: در این برآورد ۱۹ طرح برای آبرسانی به بیش از ۱۲۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار خانوار و ۱۰۰ هزار نفر با پیش بینی اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان معرفی شد.

او گفت: عملیاتی شامل حفر دو حلقه چاه، بهسازی ۹ دهنه چشمه، اجرای ۱۷۵ کیلومتر خط انتقال و ۳۰۹ کیلومتر شبکه توزیع، احداث مخازن زمینی بتنی به حجم ۱۳۲۲۰متر مکعب، احداث ۳۷ واحد ایستگاه پمپاژ همچنین احداث ۹ واحد پکیج حذف آهن و کدورت، خرید ۱۵ دستگاه دیزل ژنراتور، اجرای خطوط تامین برق ۱۷ دستگاه پمپاژ به طول ۱۴کیلومتر برای این طرح‌ها پیش بینی شد.
دیان گفت: بر اساس تکالیف بودجه ۱۴۰۰ مقرر شده از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برای اجرای این پروژه‌ها استفاده شود.

او بازه زمانی اجرای این طرح‌ها را ۳۰ ماه از زمان اجراء بیان کرد و گفت: مبنای مطالعات ما برای افق ۲۵ ساله بوده وکارشناسان این دفتر شبانه روزی تلاش کردند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.