۸.۱ میلیون هکتار اراضی ملی استان سمنان تثبیت مالکیت شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: هشت میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان، با صدور سند، تثبیت مالکیت شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست کارگروه ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه اراضی و منابع طبیعی گفت: از کل مساحت استان سمنان ۹میلیون و ۳۶۸هزار هکتار حدود هشت میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار در سامانه کاداستر اسناد تثبیت شد و حدود هفت میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار سند تک برگی با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد واملاک استان صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی، دولتی و اصلاح نقشه‌های سنواتی توام با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی است.

مرادی حقیقی اظهار داشت: با توجه به همکاری بین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و ثبت اسناد و املاک استان سمنان در خصوص اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) اراضی ملی و دولتی در استان و با در نظر داشتن هدف گذاری و برنامه ریزی انجام شده و انعقاد قرارداد‌های اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال ۱۳۹۹ و به منظور بررسی روند اجرایی آن برگزار شد.

وی گفت: با توجه به اینکه قسمت زیادی از پلاک‌های قرارداد‌های منعقده در سال ۱۳۹۹ نهایی شد، درخصوص مسائل و مشکلات باقیمانده پلاک‌ها بخصوص در محدوده شهرستان دامغان بحث و تبادل نظر و تاکید شد تا پایان امسال مطابق برنامه زمان بندی، کاداستر پلاک‌های مزبور نهایی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.