مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان از افتتاح اولین هتل بوتیک استان زنجان باحضور مسئولین استانی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افتتاح اولین هتل بوتیک زنجان خبر داد و گفت: این هتل باهدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین ساخته‌شده که در تمام دنیا با اجرای چنین پروژه‌هایی سعی می‌کنند بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کنند و جاذبه‌های فرهنگی ایجاد کنند.

او افزود: هتل بوتیک زنجان که نتیجه تلفیقی خلاقانه از علم و هنر است، با مساحت ۶۰۰ مترمربع، تمام نماد‌های طراحی و معماری ایرانی اسلامی را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در دل خود جای‌داده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: قطعاً یکی از بهترین راه‌های بازآفرینی شهری می‌تواند تبدیل ساختمان‌های تاریخی به چنین مجموعه‌هایی باشد؛ لذا این بوتیک هتل به‌عنوان یک الگوی خوب قلمداد می‌شود.

ارجمند گفت: با افتتاح این هتل برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجادشده است.

او افزود: بنای خانه قشمی متعلق به اواخر قاجاریه است و در خیابان ضیایی واقع‌شده که مالکان جدید این بنای قدیمی را که قدمت ۲۴۰ سال طی ۳ سال با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و باهدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین مرمت و احیاء شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی ادامه داد: بازسازی این خانه قدیمی، از خردادماه سال  ۱۳۹۸ آغاز شد و در آذرماه امسال به پایان رسید.

این هتل از ۲ ماه آینده پذیرای مسافران خواهد بود. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
MOHSEN
۲۲:۲۳ ۰۵ دی ۱۴۰۰
چرا نمیخوان و نمیذارن زنجان پیشرفت کنه