غربالگری بینایی ۲۰ هزار کودک همدانی

از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار کودک همدانی در پایگاه‌های بهزیست غربالگری بینایی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حاتمی مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان گفت: سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان سه تا ۶ سالگی است که در صورت از دست دادن این زمان صدمات جبران ناپذیری برای کودک و خانواده ایجاد می‌شود.

او افزود: برنامه غربالگری با هماهنگی بین سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تا پوشش کامل ۴۶ هزار کودک جامعه هدف ادامه دارد.

حاتمی با اشاره به اینکه برنامه غربالگری بینایی در سه مرحله تخصصی انجام می‌شود تصریح کرد: کودکانی که در مرحله اول سالم تشخیص داده شوند کارت سلامت دریافت می‌کنند و کودکان مشکوک به اختلالات بینایی، عیوب انکساری و تنبلی چشم به مرحله دوم مداخلات و اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند.

مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه معاینات مرحله دوم برای افراد مشکوک به اختلالات بینایی رایگان است گفت: افراد با مراجعه به بینایی سنج مداخلات تخصصی را دریافت می‌کنند در صورت نیاز به عینک کمک هزینه آن داده می‌شود.

حاتمی افزود: در مرحله سوم مداخلات به چشم پزشک معرفی شده تا اعمال جراحی و سایر اقدامات مورد نیاز را دریافت کنند.

او اظهار داشت: امسال ۵۵ پایگاه شامل ۹ پایگاه دائمی و ۴۶ مرکز مثبت زندگی، غربالگری با‌ای چارت و دستگاه را به صورت همزمان و با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و بدون هیچ گونه تماس فیزیکی با کودک انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.