طرح‌های نیمه تمام بخش آب اردبیل تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تسریع عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام آبی این استان مورد توجه جدی بوده و این طرح‌ها تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حیدری اناری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جلسه شورای اداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تدوین برنامه‌های زود بازده و پرشتاب برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش آب مورد توجه قرار گرفته و برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این بخش تلاش مضاعف صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر پیگیری و تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب در استان افزود: پیگیری تکمیل پروژه پایاب خدا آفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه مغان، تکمیل سد‌ها و شبکه‌های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آب در این بخش است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برنامه تخصیص آب برای رونق و شکوفایی صنعت و همچنین احداث سد‌های معیشتی در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: موافقت با تخصیص منابع آب برای بخش صنعت از طرف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به سازمان صنعت معدن وتجارت و تامین آب برای احداث ۱۱۰ سد معیشتی نیز به جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

حیدری اُناری با اشاره به همکاری مناسب سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای سند سازگاری با کم آبی گفت: تحویل حجمی آب، تشکیل تعاونی‌های آب بران و اجرای الگوی کشت از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، اصلاح شبکه‌های آبرسانی و جلوگیری از پرت آب در شبکه‌های آبرسانی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان از جمله تعهدات این ۲ مجموعه در این سند است که اقدامات خوبی در این راستا انجام یافته است.

او ضرورت انتقال آب برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی اردبیل را یادآور شد و گفت: با توجه به ظرفیت محدود منابع آب نسبت به تمرکز جمعیت و ظرفیت پایین تصفیه در مرکز استان باید به دنبال انتقال آب برای برطرف شدن کمبود آب در اردبیل باشیم.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.