احمدوند گفت: امروزه در دانشگاه‌ها مهارت آموزی انجام نمی‌شود، اما در ۲۵ سال گذشته تربیت تکنیسین در ایران بر روی فعالیت های تکنیکی وجود داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی احمدوند، رئیس مرکز تحقیقات بتن در برنامه ارتباط زنده، با بیان اینکه در کشور با کمبود مهندس و‌مختصص در حوزه بتن روبه هستیم، گفت: در دانشگاه‌ها تکنسین برای رشته بتن تربیت نمی‌شود، این در حالی است که نیروی انسانی که در کار‌های ساختمانی فعالیت می‌کند باید به فن کار مسلط باشد.

احمدوند ادامه داد: اگر تکنیسین تسلط کافی را در ساخت و ساز بتن نداشته باشد، بتن‌ها در اثر افزودن کلر و سولفات دارای خلل شده و ممکن است از عمر آن کاسته شود.

رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت: باید حتما افرادی را در مدارس خاص به عنوان تکنیسین تربیت کنیم زیرا یکی از دلایل بیکاری مهندس های کشور ما  عدم آموزش های لازم در حوزه تکنیسین و کار با بتن است.

او درباره نظارت مهندسان ناظر در استفاده از بتن‌ها، گفت: مهندسان ناظر باید تمامی تکنیک‌ها را آموزش دیده باشند تا بتوانند به درستی نظارت ها را انجام دهند.

احمدوند درباره مهارت آموزی، افزود: امروزه در دانشگاه‌ها مهارت آموزی انجام نمی‌شود اما در ۲۵ سال گذشته تربیت تکنیسین در ایران برای انجام کار‌های تکنیکی وجود داشته است، بنابراین تکنیسین‌ها باید کار‌های تکنیکی رشته‌های فنی را به درستی بیاموزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.