نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این ۲ شهرستان هم‌اکنون با مشکل جدی در تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بامیری نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان لردگان که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون مهم‌ترین حلقه مفقوده مردم استان به ویژه در این دو شهرستان، تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی است و مردم با مشکل جدی در تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.

او با اشاره به خشکسالی و کمبود آب افزود: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری متفاوت از سال‌های قبل، برای تامین آب پایدار در بخش‌های مختلف استان مطالبه‌گری شود.


بیشتر بخوانید


بامیری اضافه کرد: زیبنده نیست مردم برای تامین آب آشامیدنی به‌عنوان یکی از ابتدایی‌ترین نیاز‌های خود با مشکل مواجه باشند.

او با بیان اینکه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید فعالیت‌های انجام شده برای پیشرفت شهرستان لردگان را ارائه دهند ادامه داد: ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای تسریع در روند توسعه این شهرستان براساس بودجه سال ۱۴۰۱ ضروری است.

بامیری گفت: ۱۰۶ عنوان پروژه درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۱ برای شهرستان لردگان پیشنهاد شده که البته تا تحقق کامل آن فاصله زیادی در پیش‌رو است و برخی این طرح‌ها به رایزنی‌های علمی، فنی و توجیهی در سطح کشور برای تخصیص اعتبارات ملی نیاز دارد.

او افزود: اختصاص طرح‌ها و اعتبارات در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود باشد.

بامیری اضافه کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری در استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برای دریافت مجوز ماده ۲۳ برای طرح‌های بزرگ در استان به‌خصوص شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اقدامات لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای پروژه آزادراه لردگان به خانمیرزا در اعتبارات امسال اختصاص یافته و پیمانکار آن مشخص شده است.

بامیری اظهار داشت: برای تسریع در روند اجرایی این طرح از توان بانک رفاه کارگران بهره‌گیری می‌شود و قرار شده هفت تا هشت هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت به این طرح اختصاص یابد که مسوولان باید برای این مهم پیگیری‌های مستمر داشته باشند.

او تاکید کرد: هم‌اکنون افزون بر هفت هزار نفر از جمعیت این ۲ شهرستان از نعمت گاز بی‌بهره هستند و برای رفع این مشکل رایزنی‌هایی در سطح ملی شده است.

بامیری افزود: مجلس شورای اسلامی برای تامین مسکن مردم اهتمام داشته است، اما سامانه ثبت‌نام برای مسکن در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا هنوز امکان‌پذیر نیست و این مشکل سریع‌تر رفع شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار