نماینده روسیه در مذاکرات برجامی تأکید کرد که ایران شریک ارزشمند و محترم روسیه است و هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در پیامی توییتری تأکید کرد که هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.

اولیانوف در توییتی در پاسخ به پیام توییتری ابوالفضل عمویی، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، نوشت: «به لحاظ مفهومی ما طرفدار رویکردی متفاوت هستیم. ما بر اساس این درک پیش می‌رویم که همه ما در یک قایق هستیم. هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.»

نماینده روسیه در مذاکرات برجامی تأکید کرد: «ایران شریک ارزشمند و محترم ماست. ما برای یافتن راه‌حل‌های مورد قبول همه به یکدیگر نیاز داریم.»

نماینده روسیه همچنین روز گذشته نیز در توییتی اعلام کرده بود که برگزاری مذاکرات احیای برجام در تعطیلات کریسمس نشان می‌دهد که همه مذاکره‌کنندگان هدفشان تسریع در احیای برجام است.

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از این درباره گزافه‌گویی‌های مقامات غربی و ضرب‌الاجل چند هفته‌ای به ایران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، در توییتی به زبان انگلیسی نوشته بود: «ضرب‌الاجل چند هفته‌ای برای غرب است نه ایران. اگر شما برای رسیدن به یک توافق خوب جدیت دارید، از خشک اندیشی دست بردارید و پیشنهاد ایران برای رفع تحریم‌ها را در نظر بگیرید. زمان به نفع شما پیش نمی‌رود.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، روز گذشته (پنجشنبه) در حساب کاربری توییتر خود از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر (۶ دی) خبر داد.

مورا در توییت خود نوشت: «مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین نقشه راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد.»

او در ادامه توییت خود افزود: «مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
دروغ می گویی روباه مکار شیطان صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
حالا که در جمع کفتار ها یکی پیدا شده به نفع ما حرف می زند باید بزنیم او را هم از خود دور کنیم تا کفتار ها راحت تر ما را بخورند ، چرا نباید از حد اقل ها و این موقعیت استفاده کرد ؟ عقل سلیم چه می گوید؟ تشخیص منفعت برایتان چندان مشکل است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
ولی ما خودمون خوب بودیم چطور همه دنیا رو علیه خودمون متحد کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
به عنوان یک تحصیلکرده ی علوم سیاسی میگم روسها هرگز به هیچ متحدی وفادار نبوده و نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کجا تحصیل کردی عمویی:)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
فکر کنم تو حالت کما تحصیل کردی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یه دکتر خوب سراغ دارم به شرط اینکه با او همکاری کنی ومثل بعضی ها مخد تو قدیم گیر نکرده باشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
محل تحصیل : آبشخور انگلستان با اساتید آمریکا و صهیون - متاسفانه مطب بنده خیلی شلوغ شده چون تعداد این بیمارانی که توهم تحصیلات عالیه دارند این روز ها کم نیستند ! ایشان را به جای دیگری راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یادمون نره ( نرفته که ) بحث ستار خان زمان ، مشروطه خواهی در اواخر قاجار بود و با تیر خودی در تهران جان سپرد نه در جنگ با روس و یا شوروی و همچنین باید بدانید اولا در این مدت خیلی چیز ها تغییر کرده است از جمله فروپاشی شوروی و کمونیسم ، و نظام شاهنشاهی قاجار و پهلوی در ایراتن ، دوما حال امروز ملاک است نه حال پدر بزرگان در دوران نوجوانی شان ، خوب است که خودتان هم می گویید کشته شدن به دست اجداد روس !!! و در آخر آیا شما تا به حال از خدا طلب بخشش نکرده اید ؟ بخشش از گناهان است نه از مکر ظالمان ،بخشش برای روز رستاخیز است و دوری از آتش جهنم ، نه مکاران شیطان صفت که از کاه کوه می سازند امید که شما با این سخنان در دام شیاطین نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
یادتون نره که روسیه چه بلایی خواست سر ایران بیاره زمان ستارخان و باقرخان الان هم شریک دزد است و رفیق قافله!

از انگلیس و آمریکا بیشتر به ایران ضربه نزده کمتر هم نزده! چقدر ایرانی به دستش کشته شدن چقدر زنان و کودک به دست اجداد همین دولت مردان روسی کشته شدن! ولی نباید به این نوادگان دوما نشین روسی و چینی و انگلیسی و فرانسوی و امثالهم اعتماد کرد. واقعا هیچ کدومشون دلشون به حال مردم نمیسوزه بخداوندی خدا اگر یک صدا برای ظهور امام مهدی علیه السلام بشیم و یکدل و با هم خوب باشیم و از خداوند طلب بخشش کنیم به هیچ کدوم از اینا نه احتیاجی داریم و نه دست کمک! هیچ کدومشون به اندازه ما دلشون برای هموطنشون نمیسوزه! ان تنصروا الله ینصرکم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
روسیه تزاری و شوروی را با روسیه کنونی نباید یکی دانست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
چین و روسیه هیچگاه نمیخواهند ایران توانمند و حق وتو داشته باشد و ایران را سپر بلا برای خود میکنند و گرنه این دو هم چندان دلسوز و خیرخواه نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
نیاز به اتحاد نیست تمام طرفین برجام از وضعیت موجود منتفع هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
دروغ میگویدبه نفع روسیه وچین است که هیچ برجامی اجرایی نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۳ دی ۱۴۰۰
می شود ما را هم روشن کنید که چه نفعی برای روسیه و چین دارد و اگر چنین است چرا روسیه و چین در جبهه مقابل غرب قرار گرفته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۰
جون عزیزت ، خودت به این نتیجه رسیدی ؟ با چه استدلالی ؟ غیر از وراجی های رسانه های دشمن ، استدلال منطقی خودت را بگو تا درست و غلطیش را ببینم .
آخرین اخبار