مدیرکل ثبت احوال بوشهر گفت: با اجراشدن طرح «هویت برخط» می‌توانیم حرکت جمعیت را در جغرافیا پیگیری کنیم و اطلاعات دقیقی از مهاجرت‌ها داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در نشست با کارکنان این اداره کل به مناسبت سوم دی روز ملی ثبت احوال گفت: با اجرایی شدن طرح «هویت برخط» می‌توانیم حرکت جمعیت را در جغرافیا پیگیری کنیم و اطلاعات دقیقی از مهاجرت‌ها داشته باشیم.

او افزود: با تصویب شورای عالی آمار در سال ۱۳۹۷، سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع رسمی ثبت جمعیت و مهاجرت معرفی شد و این سازمان، به صورت تخصصی‌تر به مباحث آمایش جمعیتی و تحلیل داده‌های آن پرداخت.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: موضوعاتی مانند دولت الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، مهاجرت در ابعاد داخلی و خارجی، تروریسم، جرایم سازمان یافته، تهدیدات سایبری و گروه‌های قومی و مذهبی، مدیریت هویت در فضای معمول و فضای مجازی را به نیاز اساسی برای دولت‌ها تبدیل کرده است و ماموریت‌های جدیدی را پیش روی سازمان ثبت احوال قرار داده که ثبت مهاجرت یکی از آن‌ها است.

 پاسالار همچنین گفت: از سال ۱۳۹۳، پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای راهبردی جمعیت به ریاست استانداران و دبیری ادارات ثبت احوال در استان‌ها تشکیل شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: از سال ۱۳۷۶ با الزام اختصاص شماره ملی به تمامی ایرانیان قابلیت شناسایی و رصد جمعیت به داده‌های آماری ثبت احوال افزوده شد تا صحت داده‌ها را قابل اطمینان‌تر کند.


بیشتر بخوانید


به گفته پاسالار، سرعت دسترسی، قابلیت ارائه آمار و اطلاعات صحیح در کوتاه ترین زمان، قابلیت تحلیل ، ارائه و ضریب اطمینان بالا از قابلیت آمارهای ثبتی است و با توجه به هزینه‌های بالا، زمان بر بودن و احتمال ضریب خطا، سامانه سرشماری کشورمان در حال حرکت به سوی بهره‌گیری از داده‌های ثبتی است.

او همچنین گفت: با استفاده از سامانه احراز هویت سازمان ثبت احوال، دیگر نیازی به کپی‌های متعدد از شناسنامه نیست و در هزینه و وقت مردم صرفه جویی قابل توجهی می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.