رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از کشف و ضبط بیش از ۲ تن انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مسعود خاتمی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان  اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه، نگهداری، توزیع و تولید سطح شهرستان به مناسبت شب یلدا به مدت پنج روز اجرا شد.

خاتمی افزود: در اجرای این طرح که از ۲۷ آذر تا اول دی به طول انجامید بازرسان شبکه دامپزشکی از تمامی مراکز عرضه فراورده های خام دامی بازدید کرده و موارد تخلف را شناسایی کردند.

او یادآور شد: در این بازرسی ها بیش از ۲ تن انواع فراورده های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد که غیرقابل مصرف تشخیص داده شد کشف و ضبط شد و پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان اضافه کرد: فراورده های خام دامی فاسد شامل ماهی، گوشت قرمز، گوشت مرغ، جگر، سنگدان، پای مرغ و چربی صنعتی و غیره تاریخ منقضی و غیرقابل مصرف بود که با تنظیم صورتجلسه در یک مکان مناسب معدوم شد.

خاتمی با تقدیر و تشکر از شهروندانی که با انتخاب فرآورده بسته بندی و دارای تاریخ تولید و انقضاء، شبکه دامپزشکی را همراهی می کنند تاکید کرد: شهروندان از واحدهای عرضه معتبر تحت نظارت شبکه دامپزشکی فرآورده خام مصرفی روزانه خود را تهیه نمایند و خارج از این مراکز (قصابی، مرغ و ماهی فروشی سطح شهر مریوان و کانی دینار و شهرک هجرت) شبکه دامپزشکی هیچ نظارتی نداشته و احتمال عرضه فرآورده غیرقابل مصرف وآلوده به انواع بیماری وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.