وزارت خارجه روسیه اعلام کرد پس از این‌که به کنسولگری این کشور در اوکراین حمله شده کاردار سفارت اوکراین در روسیه را احضار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد واسیلی پوکوتیلو، کاردار سفارت اوکراین را در اعتراض به حمله به کنسولگری روسیه در شهر لووف اوکراین احضار کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد امروز (جمعه) ۲۴ دسامبر در ساعت ۰۲:۳۰ به وقت محلی، یک حمله علیه سرکنسولگری روسیه در لووف انجام شد که در آن فرد ناشناس یک کوکتل مولوتف به ورودی منطقه کنسولگری پرتاب و امنیت مأمور خارجی را تهدید کرد، با این حال خوشبختانه هیچ یک از کارکنان آسیب ندیدند.

این وزارتخانه افزود: این حادثه جدی توسط مقامات اوکراین نقض مستقیم کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی ۱۹۶۳، کنوانسیون ۱۹۷۳ در مورد پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی، از جمله پرسنل دیپلماتیک، و کنوانسیون کنسولی ۱۹۹۳ بین‌المللی است. واضح است که چنین اقدام آشکار و غیرقابل قبولی نتیجه برانگیختن احساسات ضد روسی در اوکراین و دامن زدن به نفرت و خصومت نسبت به فدراسیون روسیه بوده است.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان هم اعلام کرد مسکو امیدوار است مقامات اوکراین اقدامات لازم را برای اجرای تعهدات حقوقی بین‌المللی خود و شناسایی و محاکمه مسئولین این اتفاق انجام دهند و در عین حال تضمین کنند که چنین حوادثی تکرار نخواهد شد.

روابط روسیه و اوکراین چندین ماه است تنش بالایی را تجربه می‌کند. پس از این‌که دولتی غرب‌گرا در اوکراین روی کار آمد، مردم این کشور انتظار گشایش اقتصادی را داشتند، اما اوکراین تنها به محلی برای منازعه کشور‌های اروپایی و آمریکا با روسیه تبدیل شده است.

مقامات غربی نیز بار‌ها به اختلافات میان روسیه و اوکراین دامن زده و ادعا کرده‌اند مسکو قصد دارد با شروع سال جدید میلادی به کی‌یف حمله نظامی کند، با این وجود مقامات روسیه این ادعا‌ها را رد و اعلام کردند این کشور قصد ندارد به هیچ کجا حمله کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار