ابراهیمی گفت: مسئولان با تربیت افراد دغدغه مند، پژوهشگر و فعال در حوزه مستندسازی جریان ارزشی و انقلابی، به رشد و پیشرفت این حوزه کمک کنند.

احمد ابراهیمی مستندساز، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به چالش‌های ساخت مستند‌های مرتبط با مسائل انقلاب گفت: اگر مستند را به حوزه‌های مختلف تقسیم بندی کنیم و یک حوزه را به انقلاب، مقاومت و ارزش‌های دینی اختصاص دهیم، سخت‌ترین‌ها را در این حوزه می‌بینیم.

ابراهیمی با بیان اینکه آثار تولید شده در این حوزه‌ها معمولا توسط افراد دغدغه‌مند ساخته می‌شوند، افزود: افراد دغدغه‌مند در این حوزه‌ها بعضاً به صورت مستقل وارد عمل می‌شوند که کار سخت این اتفاق، پیدا کردن تهیه کننده است؛ زیرا یافتن تهیه کنندگانی که متولی باشند و در این شرایط کار را قبول کنند، سخت است.

وی با اشاره به سوژه‌های جذابی که در این حوزه و زمینه مطرح می‌شوند، اظهار کرد:  گاهی می‌بینیم که این سوژه‌ها صرفا در حد ایده می‌مانند و خروجی از آن‌ها حاصل نمی‌شود و چون تهیه کننده‌ای پیدا نمی‌شود، کارگردان با هزینه شخصی کار را تولید می‌کند اما به دلیل خالی بودن دست او، از کیفیت اثر کاسته می‌شود؛ در مجموع بزرگ‌ترین مشکل جریان انقلاب، موضوع حمایت‌های مالی است که اگر این موضوع رفع شود، مشکلات زیادی در این حوزه از بین خواهد رفت.

این مستندساز در ادامه با اشاره به دیگر مشکلات عنوان کرد: اغلب سوژه‌هایی که در این زمینه بررسی و تولید می‌شوند سوژه‌هایی هستند که نیاز به دسترسی‌ به ارگان‌ها و منابع خاص دارند که اگر کارگردان و تهیه کننده به نهادی وصل نباشند، کیفیت اثر تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر مجموعه‌هایی برای کمک به مستندسازان و تولید مستند ایجاد شده است، ولی وقتی به داخل این مجموعه‌ها ورود  می‌کنیم، می‌بینیم که  درگیر یک گردش محدود شده اند و فقط با افراد محدود و خاصی کار می‌کنند.

وی با بیان مشکلات روز جامعه و عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه مستندسازی در جریان انقلاب گفت: باید با توجه به نیاز روز جامعه، مجموعه‌های مختلف مخاطب شناسی را انجام دهند و با توجه به شناخت مخاطب و موقعیت زمانی، نسبت به تولید اثر اقدام کنند.

این مستندساز در پایان با اشاره به انتظارات از مسئولان عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم که در درجه اول اگر به ما کمک نمی‌کنند، برای ما مانع تراشی نکنند؛ چون می‌بینیم که گاهی به جای اینکه کمک‌هایی به فعالان این حوزه‌ها صورت بگیرد، مشکلاتی در روند کار‌هایشان ایجاد می‌شود که کار را برای دغدغه‌مندان این حوزه‌ها سخت می‌کند؛ انتظار بعدی این است که مسئولان  با تربیت افراد دغدغه مند، پژوهشگر و فعال در حوزه مستندسازی  جریان ارزشی و انقلابی، به رشد و پیشرفت این حوزه کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
مسئولین مانع‌تراشی نمیکنن. خودشون مانع هستن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۱ ۰۴ دی ۱۴۰۰
دیگه الان دولت انقلابی، مجلس انقلابی، خبرگان انقلابی، نگهبان انقلابی، مصلحت نظام انقلابی.... همه انقلابی، الان دیگه بهونه ای وجود نداره که هر روز قیمت مواد مصرفی مردم گرانتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ دی ۱۴۰۰
وقتی زیردستان نفوذی و غربگدا هستند کار بهمین راحتی نیست
آخرین اخبار