محکومیت ۱۶ کشور جهان از استقرار شبه نظامیان روس در مالی

۱۶ کشور جهان از جمله انگلیس، فرانسه و کانادا استقرار شبه نظامیان روس در کشور مالی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری یو پی آی، ۱۶  کشور جهان با صدور بیانیه ای مشترک از افزایش نفوذ روسیه در کشور آفریقایی مالی و حضور گروه نظامی واگنر انتقاد کردند. 

در بیانیه این ۱۶ کشور که توسط فرانسه منتشر شده آمده است: امضاکنندگان این بیانیه از جمله انگلیس و کانادا از حمایت روسیه در ارائه کمک‌ها به مزدوران  واگنر در کشور مالی آگاه هستند و از مقامات این کشور می‌خواهند رفتاری مسئولانه در قبال این کشور از خود نشان دهد.

گروه واگنر که توسط یگونی پریگوژین، متحد سیاسی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هدایت می‌شود پیش از این در اوکراین، لیبی، موزامبیک و آفریقای مرکزی نیز مستقر شده بود.

در این بیانیه آمده است: ما عمیقاً از اقدامات مالی در حمایت از نیرو‌های خارجی به جای دفاع از نیرو‌های مسلح این کشور نگرانیم.

بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، آلمان، ایتالیا، لیتوانی، هلند، نروژ، پرتغال، رومانی و سوئد از دیگر کشور‌های امضاکننده این بیانیه بودند.

اتحادیه اروپا هفته گذشته تحریم‌هایی را علیه گروه واگنر و نهاد‌ها و افراد مرتبط با این گروه اعمال کرد. اتحادیه اروپا می‌گوید این گروه به نقض شدید قوانین حقوق بشری در کشور‌های جهان متهم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار