استاندار یزد از راه اندازی پایانه صادرات محصولات گلخانه‌ای در یزد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: پایانه صادرات محصولات گلخانه‌ای در استان راه اندازی می‌شود و معاونت عمرانی استانداری هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد. 

او ادامه داد: کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، غذا و دارو، اتاق بازرگانی، اتحادیه گلخانه داران و نماینده وزارت امور خارجه در استان تشکیل شده تا موضوع ممنوعیت صادرات فلفل رنگی استان به روسیه طی مدت یک هفته و به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار یزد گفت: باید استاندارد کشور‌های دنیا را داشته باشیم و بر مبنای استاندار آن‌ها برای صادرات محصولات عمل کنیم و صادرات مبتنی بر استاندارد سایر کشور‌های هدف باشد.

فاطمی گفت: باید دیدار‌های مشترکی با سفیران ایران در سایر کشور‌ها و سفیران سایر کشور‌ها در ایران داشته باشیم.

حاجی حسینی معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان یزد نیز گفت: بر اساس بخش نامه جدید از کشور روسیه در خصوص آزمایش میزان باقیمانده سموم و کود‌های شیمیایی، مشکلاتی برای صادرات محصولات کشاورزی پیش آمد.

 او ادامه داد: این آئین نامه در واقع برای ایران اجرایی شده و ما آمادگی لازم را درباره این موضوع نداشتیم.

حاجی حسینی گفت: در حال حاضر پیگیری‌هایی در سطح ملی و استان در دستور کار قرار دارد و قرار است به زودی یک هیات روسی وارد کشور شود و از چند گلخانه استان بازدید کند تا محصولات گلخانه‌ای را مورد آزمایش قرار داده تا این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.