سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ذخیره واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ذخیره واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط مطلوبی قرار دارد و از تمامی گروه های هدف که تا کنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند درخواست می‌کنم در اسرع وقت نسبت به آن اقدام نمایند.

او گفت: در حال حاضر واکسیناسیون دز سوم کرونا علاوه بر سالمندان و بیماران خاص، برای گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال نیز در تمامی مراکز واکسیناسیون در حال اجراست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط حال حاضر با توجه به شناسایی موارد ابتلا به سویه امیکرون در سطح کشور، بهترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دریافت دز سوم این واکسن است.

کیانی گفت: علائم این سویه، همانند یک سرماخوردگی است و تب، تعریق به ویژه در شب هنگام، خارش گلو، سرفه‌های خشک، سردرد، درد‌های عضلانی از علائم این بیماری محسوب می‌شود.

او گفت: در موج‌های کرونا نباید به سمت مسائل خوشبینانه رفت و هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی باید ابتلا به کرونا تلقی شود مگر اینکه با انجام آزمایش خلاف آن ثابت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، در هر جهشی که رخ داده است میزان سرایت پذیری افزایش یافته است و شرایط سرایت پذیری امیکرون ۵ برابر بیشتر از کرونا دلتاست.

کیانی گفت: به دلیل سرایت پذیری بالای امیکرون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد شرایط پیک پنجم کرونا بسیار مهم و ضروری است

او گفت: هر چند که ایجاد علائم خفیف تا متوسط در امیکرون بیشتر است و درصد مرگ و میر نیز بسیار کمتر است، اما باید توجه داشت زمانی که قدرت سرایت پذیری بالا باشد به همان میزان تعداد موارد شدید ابتلا به این بیماری نیز بیشتر می‌شود.

کیانی گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا در تمامی افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم واکسیناسیون آن‌ها گذشته است امری بسیاری مهم است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.