حرکت به سمت هنر انقلاب اسلامی در دستور کار حوزه هنری همدان

رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: حرکت به سمت هنر انقلاب اسلامی را در پیش گرفته و در اولویت کاری خود قرار داده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  محمدمهدی سماوات، رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه در مأموریت حوزه هنری آنچه که ما را از سایر دستگاه‌هایی که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت دارند متمایز می‌کند، قید «انقلاب» است، اظهار داشت: مأموریت محسوس ما، «هنر انقلاب اسلامی» است بدین سان باید به این سمت حرکت کنیم.

او افزود: طی چند وقته اخیر نسبت به این موضوع غفلت شده و حوزه هنری تبدیل به دستگاهی معمولی در این عرصه شده است؛ که البته به خاطر کوچک بودن عرض و طول دستگاه و گاهاً بودجه کمتر آن مورد بی توجهی کامل قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان همدان بیان کرد: این وضعیت درحالی است که اگر توجه به اقدامات حوزه هنری در اوایل انقلاب داشته باشیم، می‌بینیم که قالب هنرمندانی که این روز‌ها نقش پررنگ و مؤثری در حوزه انقلاب اسلامی دارند، در حوزه هنری آموزش دیده بودند.

سماوات به همین منظور از هنرمندانی، چون رسول ملاقلی پور، مهدی سلحشور، قیصر امین پور، سید حسن حسینی، صفارزاده و سیدمهدی شجاعی نام برد و افزود: به مرور کار که جلو رفته و شکل اداری به خود گرفته یا درگیر گیر‌های اقتصادی می‌افتد، حوزه هنری از اهداف اول خود منحرف و قطارش از ریل خارج شده است.

او با تاکید بر اینکه عمده کاری که هم اکنون در همدان در پیش خواهیم گرفت، برگشت به اهداف اول تشکیل حوزه هنری است، گفت: یعنی می‌خواهیم حوزه هنری در حوزه هنر انقلاب اسلامی تعریف کنیم.

رئیس حوزه هنری استان همدان عنوان کرد: از آنجا که در بازه‌ای طولانی فعالیتی در این زمینه وجود نداشته است باید برای آغاز کار از سر صف و از اول شروع کنیم.

سماوات در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه به آغاز استعدادیابی‌ها از مدارس، مساجد و سطح جامعه اشاره کرد و افزود: این روند باید از بین نسلی که آمادگی پرورش دارد، آغاز شود.

وی با بیان اینکه باید این استعداد‌ها را پیدا کنیم و در مسیر پرورش آن‌ها گام برداریم، عنوان کرد: این موضوع تعامل جدی بین دستگاه‌هایی، چون صدا و سیما، دفتر امام جمعه، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش استان همدان را می‌طلبد تا بتوان با در کنار هم قرار دادن ظرفیت‌های این دستگاه‌ها گام‌های مناسبی را در عرصه هنر انقلاب اسلامی برداشت.

او ادامه داد: آنچه که در هنر مهم است و حتی از خود هنر هم مهم‌تر است؛ مخاطبین هستند چراکه زمانی که مخاطب مناسبی وجود داشته باشد، هنرمند نیز حرکت خود را آغاز می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه باید ظرفیت‌های موجود را در کنار هم جمع کرد تا بتوان در مسیر درستی گام برداشت، اضافه کرد: با این قدم‌ها است که می‌توانیم با کمک خداوند کار‌ها را جلو ببریم.

سماوات با اشاره به اینکه این موضوع یکی از کار‌هایی است که ما می‌توانیم در حوزه هنری همدان انجام دهیم، گفت: این روند علی رغم این است که ما باید کارمان را از زیر صفر شروع کنیم.

او به مشکلات پیش رو در زمینه نیروی انسانی و ساختمان حوزه هنری همدان اشاره کرد و افزود: علی رغم این مشکلات و کمبودها، استعدادیابی و پرورش استعداد‌ها و اولویت‌های مطروحه را در پیش خواهیم گرفت و برای شهرستان‌های همدان نیز این روند دنبال خواهد شد.

«محمدمهدی سماوات» سی ام آذرماه به عنوان رئیس حوزه هنری استان همدان منصوب شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۰
منبع هم نمی زنید؟