همه صندلی ها برای نشستن و استراحت طراحی نشده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معمولا اینگونه است که آدم‌ها می‌نشینند تا خستگی از تن در کنند اما خب همه صندلی ها که برای نشستن طراحی نشده اند، مثلا بعضی صندلی ها هستند که تازه وقتی بر آنها تکیه می زنی مسئولیتی دو برابر برایت ایجاد می‌کنند.

یکی از این صندلی ها همین کرسی های سبز مجلس هستند که تازه وقتی بر آن تکیه می زنی مئسولیت های بسیاری بر دوشت می‌افتد.

حالا اما مدتی است که قرار بر این شده تعداد این صندلی‌ها و افراد نشسته بر آن بیشتر شود تا بلکه بتوانند گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.

کرسی‌های داغ مسئولیت

ابتدای آذرماه بود که محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح افزایش تعداد کرسی‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی به ازای هر ۱۰ سال باید ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس اضافه شود، اما با گذشت دو دهه، این اصل قانون اساسی تحقق پیدا نکرده است. این طرح در مجالس هشتم، نهم و دهم نیز مطرح شده ، اما نتوانست در صحن مجلس رأی لازم را کسب کند.

طرحی که اسامی امضا کنندگان آن به این شرح است: محمدصالح جوکار - نصراله پژمان فر - جعفر راستی - موسی احمدی - حسین امامی راد - جعفر قادری - محمد مهدی مفتح - علیرضا عباسی - سید محمدرضا میر تاج الدینی - سید علی یزدی خواه - جواد کریمی قدوسی - محمدرضا دشتی اردکانی - عبد الناصر درخشان - حسین حق وردی - معین الدین سعیدی - روح اله نجابت - بهزاد رحیمی - على جدى - اصغر سلیمی - جواد نیک بین - یعقوب رضازاده - غلامعلی کوهساری.

۲۹۰ یا ۳۳۰ یا ۳۵۰؛ بهارستان و یک معادله سه‌مجهولی

طبق اصل شصت‌وچهارم قانون اساسی عده‏ نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ دویست‏ و هفتاد نفر است‏ و از تاریخ‏ همه‏ پرسی‏ سال‏ یک‌هزار و سیصد و شصت‏ و هشت‏ هجری‏ شمسی‏ پس‏ از هر ده‏ سال‏، با در نظر گرفتن‏ عوامل‏ انسانی‏، سیاسی‏، جغرافیایی‏ و نظایر آنها حداکثر بیست‏ نفر نماینده‏ می‏ تواند اضافه‏ شود.

زرتشتیان‏ و کلیمیان‏ هر کدام‏ یک‏ نماینده‏ و مسیحیان‏ آشوری‏ و کلدانی‏ مجموعآ یک‏ نماینده‏ و مسیحیان‏ ارمنی‏ جنوب‏ و شمال‏ هر کدام‏ یک‏ نماینده‏ انتخاب‏ می‏ کنند. محدوده‏ حوزه‏ های‏ انتخابیه‏ و تعداد نمایندگان‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.

آیا مجلس پذیرای مهمانان تازه خواهد بود؟

علی بابایی کارنامه نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره ضرورت انجام این طرح به ما گفته است که  باید در تعداد کرسی‌های نمایندگان مجلس تجدید نظر صورت بگیرد، زیرا برای مثال در شهری یک نماینده با ۱۲ هزار رای وارد مجلس می‌شود و تهران و یا ساری باید یک نماینده ۱۵۰ هزار رای بیاورد تا بتواند وارد مجلس شود، ولی اهمیت شهرستان‌ها در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و پیوست‌های اقلیمی بیشتر است، پس حتما ما باید تجدید نظر کنیم و به تعداد اعضای پارلمان در کشور تعدادی را اضافه کنیم. 

 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌ها بی عدالتی حاکم است؛ برای مثال شهرستان این نماینده تنها مرکز استان در کشور است که با دو نماینده روزگار می‌گذراند. باید قانون انتخابات مجلس را عوض کنیم و اگر این قانون کلی که در مجلس است کم شود به مرور اتفاقات بهتری رخ خواهد داد، زیرا امروز مردم از نماینده هم توقع دارند که مشکلات وامشان را مثلا حل کنند و هم اقدامات ملی انجام دهد . اگر قرار باشد که نماینده در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اما ساختار حزب محوری در کشور وجود نداشته باشد و با سوالات متفاوتی رو به روش شود همه اینها اقدامات نماینده را با مشکل مواجه می‌کند این جمله را بابایی می گوید.

۲۹۰ یا ۳۳۰ یا ۳۵۰؛ بهارستان و یک معادله سه‌مجهولی

دست رد مجالس قبل به طرح افزایش نمایندگان 

سید حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس دست رد مجالس قبل به طرح افزایش نمایندگان  را تایید کرده و گفته است که شهری مانند کرج روزگاری صرفا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشت و یا ورامین ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشت و با توجه به این جمعیت شاید دو نماینده برایشان کافی بود، اما در حال حاضر برای مثال شهر کرج حدود دو میلیون نفر جمعیت و شهریار حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، بنابراین باید تعداد نماینده‌هایشان هم به نسبت جمعیت افزایش یابد.

او گفته که در مجلس نهم و دهم این طرح دو بار به صحن علنی رفته بود، ولی مجلس این طرح را تصویب نکرد. الان مجلس یازدهم که حدود بیست سال از تاریخش گذشته است طرح را با ۴۰ نماینده پیشنهاد کرده، اما نمایندگان علت این که در مجلس نهم تصویب نشد این بود که مجلس اصلا ظرفیت افزایش نماینده ندارد و افزایش نماینده هم مشکلی را حل نمی کند و باید فعلا با همین تعداد ادامه یابد . در مجلس یازدهم هم این طرح مجددا به صحن آمده است، اما به نظر می‌رسد که نمایندگان این طرح را تصویب نخواهند کرد.

 علت تصویب نشدن این طرح در دوره های پیشین را هم غلامحسین رضوانی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داده و گفته است که این امر برای دولت بار مالی دارد، دولت نیز باید با آن همراهی می‌کرد به همین دلیل انجام نشد.

آیا مجلس پذیرای مهمانان تازه خواهد بود؟

دو دوتا چهارتای مجلس برای تصویب یک طرح 

رضوانی گفته که اکنون مجلس در حال تعیین معیارها برای انجام این اقدام است.

این نماینده مجلس در تعریف معیارها هم می گوید تعیین معیارها یعنی اینکه ملاک‌ها برای افزایش تعداد نمایندگان چه باشد، یعنی افزایش معیشت، افزایش قلمرو، تعداد شهرستان‌ها و این گونه موارد یعنی گستردگی حوزه و جمعیت و عواملی از این قبیل مد نظر قرار خواهد گرفت تا در زمانی که قرار است مصادیق را تعیین کنند با توجه به این موارد باشد.

غلامرضا منتظری نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان خانه ملت می گوید افزایش تعداد کرسی‌های مجلس باید توجیه منطقی داشته باشد و تمام جوانب آن بررسی شود. این طرح در شرایطی معقول به نظر می‌رسد که نماینده مجلس به دلیل وسعت حوزه انتخابیه نتواند با مردم ارتباط بگیرد و انتظارات موجود را رفع کند.

گاهی با تقسیم کار میان نمایندگان یک استان می‌توان مشکلات را حل کرد و در این شرایط نیاز به افزایش تعداد کرسی‌های مجلس نیست. این جمله را نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  می گوید.

همه این حرف‌ها درباره این طرح گفته شد، اما با این حال هنوز لزوم تصویب این طرح در مجلس جای سوال بسیاری است به نحوی که بسیاری معتقد هستند که مجلس طرح‌های بسیار واجب تری نسبت به این موضوع در دست دارد و اگر قرار است گره‌ای از مشکلات مردم باز شود با همین تعداد نمایندگان هم می‌شود باز کرد.

عده‌ای معتقدند به نمایندگان مجلس باید ۴۰ نفر دیگر و عده‌ای دیگر می‌گویند ۶۰ نفر دیگه باید اضافه شوند؛ باید دید نمایندگان پارلمان این معادله سه مجهولی مجلس را حل می‌کنند یا این قصه نیز سر درازی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۵ دی ۱۴۰۰
خدایا نون مردم زیاد کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
قدرت ایران را شوخی نگیرید به گفته آقای معاون وزیر؛ نفت ...نفت را به آمریکای جنوبی می‌فرستیم پایان نقل قول ... با توجه به اینکه که تمام کشو.رهای آمریکای جنوبی تولید کننده نفت هستند اینکار برای تو دهنی به آمریکا است!!! ...با این مدیران .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
قبل از این کار اسمای آن ۷۰ نفری که معمولا جیم میزنن را اعلام کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز واقعا توصیه میکنم به فکر درمان خود باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
بجای افزایش هزینه ها و تعداد نمایندگان، بدنبال ارتقای کیفی خدمات و طرحهای عجیب و غریب خود باشید. همین حالا هم بدلیل حقوق، وام،خودرو و دهها چیز دیگر کلی برای بیت المال هزینه ایجاد کرده اید.... قدری فکر و اندیشه در این شرایط از سوی مجلسی که خود را انقلابی می نامد بد نیست!
Russian Federation
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مشکل کشور ما اینه همه زندگی ها کارمندی شده و از بعد اجتماعی خارج شدیم
اگه میخواین تعداد نمایندگان رو اضاف کنین اول طرح شفافیت آرا و دارایی نماینده ها رو اجرا کنین بعد به نفع خودتون عمل کنین
Germany
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
الان همشون میان میگن ما یه پراید قسطی داریم شبا هم تو پارک میخوابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
نه زیادش نکنیداون موقع ممکنه قیمت رای بیادپایین
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
خداییش همینام زیادن
برای مردم هیچ سودی ندارند
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
خداییش همینام زیادن
برای مردم هیچ سودی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام لازم نیست تعداد نماینده ها زیاد بشه چرا میخواهید زیاد کنید اونوقت باید بجای ۲۷۰ دنا ۳۵۰ دنا و پول پیش و ... بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
چه خوبه حالا که جمعیت ایران کمتر شده تعداد نمایند گان هم کمتر بشه وبعضی شهر ها با هم ادغام بشن وتعدادشان کمتر .خدا کم شان کند انشالله تعداد دزدان کمتر رسیدگی به پول بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ببخشید بیشتر از نصف کارمندهای دولت اضافی هستند(یه سر به فرمانداری ها و بخشداری و ..............) الکی دیکه نون خور اضافه نکنید! دستتون رو از جیب ملت بکشید بیرون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مگه میخواهند کار یدی انجام بدن یا بار جابجا کنند نماینده یک منطقه از کشور هستند ولا غیر
پس چطوره یک نماینده کمکی در سازمان ملل هم اضاف کنیم
مسخره است
کار مردم راه بندازید
Iran (Islamic Republic of)
رضاتمنانلو
۱۴:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مثال #بارز برای اصل 64 #مجلس #مجلسی ما میشه گفت #شام_نهار #هیچ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اینهمه هزینه اینهمه حقوق و.....بابته‌چی؟؟؟؟!!!! قانونی که وضع بشود و چندین سال ازش بگزره و اجرا نشود به چه دردی میخورد( قانون حمایت از معلولین م۲۷) نظارت مجلس رو هم‌ بر مفسدان و ... دارید میبینید که چجور نمایندگان فقط تماشا کردند که مسئولان مردم را به بورس کشاندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
این طرح شفافیت آرا که اکثر نماینده های مجلس فعلی با اتکا به اون وارد مجلس شدن سرانجامش چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
نظری ندارم ولی این دولت هیچ وقت برا ملت خودش وقت نداشت ..
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مجلسی که نمایندگانش کارشناس نیستند چه فایده داره
رئیس کمسیون تلفیق که باید بودجه را بررسی کنند تو تلویزیون اومده میگه من کارشناس معارف و الاهیت هستم در طول زمان وقتی در مجلس بودم با بودجه آشنا شدم همین اقای ب سواد که همینطوری راجع اقتصاد از روزنامه و و... یاد گرفته میگه تو نوشتن برنامه ششم نقش داشته و بدتر از همه رئیس کمسیون اقتصادی مجلس بود قبلا
با کدوم سواد با کدوم تجربه راجع به اقتصاد و اینده کشور تصمیم می گیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مشکل همینجاست که برخی بر صندلی هایی تکیه میزنند که با اون صندلی راحتی اشتباه گرفته یا مستحق نشستن بر این صندلی ها نبوده اندهی پاشون را میزنن زمین راه نمی افته ۴ سال که برای برخی ۱۳ سال هم میگذره مشکل صندلی شون هنوز نتونستن حل کنند
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۲:۰۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
٢٩٠ دلال سياسي و اقتصادي ؟ ٣٣٠ دلال سياسي و اقتصادي؟ يا ٣٥٠ دلال سياسي و اقتصادي؟
مساله اين است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
تمام بی عدالتی ها و اختلاف طبقات بین کارکنان مشابه در دو دستگاه و نارضایتی فراوان در بین آن دسته از کارمندان حقوق های پایین ناشی از عملکرد بسیار بد دیوان محاسبات هست که تقریبا 70درصد کارمندان راضی نیستن از نظام ناهماهنگ پرداخت کارکنان دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مثلا این تعداد چه گلی به سر مملکت زده اند که بیشتر بشه بخوان امیدی بهشون باشه.
ذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
هر چندتا کشور امتیاز با یک نماینده است نوعی رانت گردشگری

فکر کن پ چهار ج سال همه هزینه هایی یک نماینده به بهانه مطالعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
امتیاز هر پنج کشور دنیا برای طرح دوستی با یک نماینده هست .فکر کن ..چهار سال رانت گردشگری با پول این ملت در کشورهای دنیا به بهانه طرح دوستی
Syrian Arab Republic
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
همین تعداد هم زیادی است. بسیاری از این نماینده ها فقط دنبال کاسبی خودشان هستند . به بی کفایتی بعضی از نماینده ها که نگاه می کنیم دلمان بحال مردم بینوای حوزه انتخابیه شان می سوزد ! متاسفانه مجلس دیگر در راس امور نیست. خانه ایست برای لابی گری ، رانت خوری، وتضییع حقوق ملت .غم انگیز تر وضعیت برخی کمیسیون ها مثل کمیسیون بهداشت و کمیسیون کشاورزی چه کار مفیدی تابحال انجام داده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۰۹:۵۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
همانطور که توی تصور گویاست، به دلیل کمبود کرسی ( صندولی ) در مجلس، متاسفانه برخی نماینده ها که دیر به مجلس می رسند، به ناچار باید روی زمین بنشینند .
90درصد نماینده های مجلس برای کشور خسارت محض هستند .
با رانت هایی که دارند، با معرفی آدم های خود به بدنه دولت موجب پرداخت حقوق بیت المال به این افراد می شوند که از عدالت بدو هست
در واقع بیت المال شده برای یک عده خاص در کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مجلس مثل اتوبوس نیست هر کسی زودتر اومد رو صندلی بشینه جای هرکسی و صندلی هر نماینده مشخصه حالا دورهمی همه جا میگرن دورهم میشینن ربطی به کمبود صندلی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام و خسته نباشيد
از شما خواهش ميكنم در سايت خبري باشگاه خبرنگاران جوان در مورد طرح ظالمانه ،تبعيض آميز و دور از عدالت كميسيون آموزش كه براي نيروهاي بعد 91 طراحي شده گزارشي تهيه فرمائيد
طرح كميسيون آموزش براي نيروهاي بعد 91 يعني اخراج اين همه نيروي جوان تحصيلكرده كه سالها بدون دستمزد و بيمه كامل در مناطق محروم روستايي جايي كه حتي معلمان رسمي هم به آنجا نمي رفتند تدريس كردند . حالا پس از گذشت سالها با اين طرح يعني همه نيروها كه سنشان هم گذشته بايد در آزمون ماده 28 شركت كنند ؟؟؟؟!!!!! خيلي از ماها هم سن مان گذشته و هم وقتي براي مطالعه نداريم ( به دليل شرايط كه خودتان واقف هستيد ) با اين طرح نزديك به هشتاد هزار جوان نابود مي شوند از شما خواهش ميكنم به اين مسئله رسيدگي كنيد . با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
بله که باید ازمون شرکت کنن من خودم به عینه دیدم و می شناسم کسانی رو که با رانت نماینده وارد اموزش و پرورش شدن اونم افرادی که به زور دیپلم گرفتن و مدرک دانشگاه ازاد گرفتن با پول پدر .الانم راحت بدون ازمون استخدام بشوند ظلم نیست در حق کسی که نخبه است ولی پارتی نداشته نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر خیلی زرنگه ازمون شرکت کنن نمره بیارند هرچند امتیازی هم براشن قائل میشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اين نيروها سالها بدون دستمزد در مناطق محروم روستايي تدريس كردند
اگر شما هم جاي اين افراد بوديد با زهم اين چنين اظهار نظر مي كرديد ؟؟؟
اگر اين افراد رانت داشتن چرا سالها در مناطق محروم روستايي بدون حقوق و بيمه تدريس كردند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۵ دی ۱۴۰۰
این بنده خدا داره می گه سالها بدون بیمه و دستمزد دارن توی مناطق محروم درس می دن بعد شما می گی رانت ؟!!!
خدا هدایتتون کنه که زبونتون فقط برای بدبخت بیچاره ها درازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
Yjcیه موقع از وضعیت بورسی خبری مطلبی نزاریا...
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
کلا اونقدر هر مطلبی گذاشتند غلط از آب در اومد دیگه راجع به بورس نمی سن خجالت میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
این دولت با این طرحها ولوایح وبودجه ریزیش وبااین وزرا ومشاورین بیتجربه وخام وکمسواد دارد راه احمدینژاد را پیش میرود با این تفاوت که درامد این دولت کجا وان دولت کجا وبااین طرحهای پوپولیسی مثل ساخت ۴ میلیون مسکن افزابش یارانه ودادن بنزین به همه واز این قبیل طرحهای خام وغیرعلمی بعیده که تا ۴ سال دوام بیاره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
هزينه هاي هر نماينده : حداقل دو شيفت محافظ كه هر شيفت محافظ در شرايط حداقلي سه نفر هستند با راننده و دو خودرو (لازم به ذكر است هزينه نگهداري خودرو محافظ با بقيه خودرو ها قابل مقايسه نيست مثلا چنانچه لاستيك به حدود 60 درصد برسد تعويض مي شود) يكي نماينده يكي محافظ . يك واحد مسكوني در تهران يك دفتر در تهران يك دفتر در شهرستان يك دفتردار در هر كدام از دفاتر يك منشي در هر كدام از دفاتر وسايل تجهيز هر كدام از دفاتر حقوق ماهيانه خود نماينده و ...بايك حساب سرانگشتي كمترين هزينه يك نماينده در ماه براي نظام چيزي بالاي دويست و پنجاه ميليون تومان خواهد شد كه ضرب در 40 نكاينده اضافي عدد سرسام آوري خواهد شد . به نظرم حالا كه بحث تعديل نيرو و كاهش پرسنل در ارگانهاي دولتي و خصوصي به بهانه الكترونيكي شدن كارها هست بايد در تعداد نمايندگان فعلي تجديد نظر شود و دليلي به اين تعداد نيست مثلا تهران چرا بايد 30 نماينده داشته باشد در حالي كه بنده در طول اين چهل سال نماينده اي را با چشم خودم نديدم .آنها كجا هستند .فكر مي كنم تعداد كمتر بشود بهتر مي شود به نظرم حداكثر 150 نماينده براي كل ايران عزيز كافي است. شهيد حاج قاسم يك تنه كوهي از مشكلات را حل مي كرد
Syrian Arab Republic
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
حرف حساب - خدا پدرت را بیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
درود بر شرفت با این پیامت ، واقعا همینه ، حتی ۱۵۰ نفر هم زیاد هست ، اگر کسی دلسوز باشد و کار کند یک نفر برای هر استان کافی است ولی اگر بخواهند دنبال فساد و پرکردن جیب خودشان باشند که......
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۹:۰۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مجلس تابحال چه مشکلی از مردم را حل کرده... کلا جمش کنن! مجلسی که طرح شفافیت آراء را که درخواست همه مردم بود تصویب نکرد معلومه چکاره است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
همین تعداد هم زیادن ،خرج اضافی رودست مردمند،کمش کنین،تاکمتر چرت بزنن و رانت بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
بجای این طرح، شفافیت مهمتره
United Arab Emirates
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
همینها هم خاصیتی ندارن واسه ملت الکی هزینه میکنن از بیت المال دیگه واسه چی اضافه بشن دنا پلاس ها چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammad fakhri
۰۸:۴۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مسعولین که به فکر مردم نیستند کار مردم تمومه!!
Iran (Islamic Republic of)
لر
۰۸:۴۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
برخی نمایندگان فکر میکنند دور بعد هم در حوزه انتخابیه خودرای میارن بنابر این با افزایش تعداد نماینده مخالفند
مثلا در دو شهرستان دلفان و سلسله در استان لرستان که مشترکا یک نماینده دارند .نماینده این شهرستانها در هر حال با افزایش تعداد نمایندگان دراین دو ظهرستان مخالف است
دلفانبر اساس امار سال 95 حدود 150 هزار و الشتر قریب 80 هزار نفر جمعیت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سردار سلیمانی یکنفر بود و باندازه یک گردان هم کار راه مینداخت..شمام ب جای تعداد نماینده ها, کیفیت خودتون رو بالا ببرید..فقط عکس سردار رو نزارید رو میز.. کار سردار رو هم درعمل نشون بدید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
نماینده بیشتر نمیخوایم اضافه شدن چهل نفر یعنی چهل نفر حقوق بگیر بیشتر خودشونم تنها نیستن که کلی ادم دوروبرشون هستن هر کدومم که یه خودرو میخوان یه خونه تهران میخوان کلی هزینه بیشتر که از بیت المال تامین میشه همین ۲۹۰ نفرم زیادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
فقط تعداد زیاد کنن چه فایده داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
به نظرم همین تعداد و هم باید کم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
باید کلا این مجلسه بی فایده و بدون کارایی را منحل کرد
آخرین اخبار