ارتش روسیه اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار سرباز این کشور بعد از برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز اوکراین به پایگاه‌های خود در نقاط مختلف روسیه بازگشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری اینترفاکس روسیه به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار سرباز روسی بعد از اینکه رزمایش‌های نظامی در مرز اوکراین به مدت یک ماه به پایان رسید به پایگاه‌های خود در خاک روسیه بازگشتند.

براساس گزارش اینترفاکس رزمایش‌های ارتش در چندین منطقه نزدیک اوکراین از جمله شبه جزیره کریمه و همچنین در مناطق روستوف و کوبان در جنوب روسیه انجام شده است.

استقرار ده‌ها هزار نیروی روسیه در شمال، شرق و جنوب اوکراین نگرانی‌ها را در کی‌یف و کشور‌های غربی درخصوص حمله مسکو به اوکراین ایجاد کرده بود. با این حال روسیه این موضوع را رد کرده و اصرار دارد که از غرب ضمانت‌هایی می‌خواهد، از جمله تعهد ناتو برای عدم گسترش ائتلاف به سمت شرق به سمت مرز‌های روسیه، زیرا امنیت این کشور به دلیل روابط رو به رشد اوکراین با بلوک غرب تهدید می‌شود.

اینترفاکس به نقل از ارتش روسیه گفت: مرحله هماهنگی رزمی بین تیم‌ها، خدمه رزمی، گردان‌ها و واحد‌های مکانیزه به پایان رسیده است. بیش از ۱۰ هزار سرباز از منطقه رزمایش مشترک نظامی به پایگاه‌های استقرار دائمی خود باز می‌گردند.

پیش از این استقرار نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین تنش‌ها میان مسکو و کشور‌های عضو ناتو را افزایش داده و باعث شد غرب ادعا کند با شروع سال جدید میلادی (۲۰۲۲) روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد. البته کارشناسان نظامی اعلام کردند روسیه با قصد اینکه ناتو را تحت فشار بگذارد تا اوکراین را به عضویت نپذیرد قسمتی از ارتش خود را به نزدیکی مرز این کشور اعزام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار