راه آهن تربت حیدریه به عنوان یک مرکز ثقل برای مردم جنوب خراسان رضوی سهم به سزایی در حمل و نقل ریلی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طولانی‌ترین خط ریلی کشور واقع در راه آهن شرق است که از بافق تا حوالی مشهد به مرکزیت طبس می‌باشد و پایانه ریلی تربت حیدریه یکی از معاونت‌ها و مهم‌ترین بخش‌های آن است.

قرار گرفتن این ایستگاه اصلی بر سر سه راهی اتصال خطوط راه آهن کشور به افغانستان و همچنین وجود دو پایانه باری مهم سیمان و سنگ آهن خواف اهمیت آن را دوچندان می‌ کند.

وجود پتانسیل‌های بالای شهرستان از جمله منطقه نفت تربت حیدریه که تامین کننده سوخت جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین هشتمین پایانه صادراتی نفت کشور، تعدد معادن و حجم تولید بالای محصولات کشاورزی مانند پسته و رتبه اول تولید زعفران در جهان و همچنین رتبه بالای تولید گوشت و پیله ابریشم در سطح منطقه تربت حیدریه زمزمه‌ها و مطالبه‌هایی از جانب مردم و رسانه‌های شهرستان مبنی بر استقرار یک اداره کل را در تربت حیدریه تقویت کرده است.

کاهش سهمیه بومی بلیت قطار مردم جنوب خراسان رضوی است که نارضایتی گسترده‌ای را بوجود آورده است.

سهمیه بلیط قطار مردم جنوب خراسان رضوی کجا می‌رود؟
راه آهن تربت حیدریه به عنوان یک مرکز ثقل برای مردم جنوب خراسان رضوی سهم به سزایی در حمل و نقل ریلی دارد، اما سهمیه مسافری آن بسیار کاهش یافته و این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد مسافران مسیر تهران از تربت حیدریه هستند، اما ناچارند بلیت را مبدأ قطار خریداری کنند.

مردم جنوب خراسان رضوی با ظرفیتی که در ایستگاه راه آهن تربت حیدریه وجود دارد ناچارند هزینه خرید بلیت مبدا را پرداخت کنند پیگیری‌های متعدد مسوولان محلی هم به نتیجه نرسیده است.

مراجعه در پایانه راه آهن زیاد، اما سهمیه بلیط کم است

علیرضا شیرخانی مسئول فروش بلیت قطار پایانه راه آهن تربت حیدریه گفت: دو سالن به قطار تهران افزوده شده، اما این سهمیه متعلق به مبدا است و این بدان معناست که مسافر باید هزینه بلیت قطار خواف تهران یا طبس به تهران را بخرد.

وی گفت: برای مسیر یزد و شیراز سهمیه‌ای نیست و قطار کرمان و بندر عباس هم روزانه ۸ نفر سهمیه داریم و برای بیشتر از این تعداد سهمیه مسافر باید سهمیه بلیت مبدا یعنی مشهد را خریداری کند.


بیشتر بخوانید


شیرخانی با بیان اینکه همه روزه مراجعه کننده برای مسیر‌های مختلف زیاد داریم گفت: مسافری که مثلا از مقصد تربت حیدریه به شاهرود می‌خواهد برود باید هزینه خرید مبدا طبس شاهرود یا خواف شاهرود را پرداخت کند.

به دنبال ورود سرمایه گذار برای خرید سالن هستیم

محمد خالقی نیا مدیر پایانه راه آهن تربت حیدریه با بیان اینکه راه اندازی قطار از مبدا تربت حیدریه یک امر ضروری است، گفت: بیش از ۶۰ درصد مسافران مسیر تهران از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه سوار می‌شوند، اما با توجه به اینکه اغلب ناچارند بلیت را از مبدا خواف یا طبس تهیه کنند در آمار مسافران تربت حیدریه دیده نمی‌شوند.

سهمیه بلیط قطار مردم جنوب خراسان رضوی کجا می‌رود؟
وی گفت: پیش از این هر روز از مبدا تربت حیدریه به تهران و دیگر مسیر‌ها قطار آماده حرکت بود، اما با کاهش سهمیه‌ها مردم ناچارند سهمیه بلیت از مبدا یعنی خواف یا طبس را خریداری کنند.

مدیر پایانه راه آهن تربت حیدریه گفت: قطار طبس – تهران هر ۲ روز یکبار این مسیر و هر چهار روز یک بار مسیر خواف – طبس را طی می‌کند که اگر یک قطار خاص طبس – تهران و یک قطار خاص خواف – تهران راه‌اندازی شود هر روز در تربت حیدریه قطار خواهیم داشت.

خالقی نیا گفت: وقتی قطار و سهمیه بلیت آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود طبیعتاً آن‌ها هم برای درآمدزایی بیشتر تمایل دارند بلیت قطار را از مبدا به فروش برسانند.

وی گفت: اگر سرمایه گذاری در شهرستان بتواند با خرید ۳ سالن برای مردم این منطقه سرمایه گذاری کند مشکل سهمیه بلیت قطار برطرف می‌شود و همین جا از نماینده و مسئولان منطقه تقاضا داریم نسبت به این مهم ورود جدی داشته باشند.

خالقی نیا با اشاره به اینکه از اول دیماه دو سالن به قطار‌ها افزوده شده، گفت: هنوز برنامه جدیدی به ما ابلاغ نشده، اما آنچه که مسلم است در حال حاضر هر شهرستانی زودتر به بلیت قطار خرید کند می‌تواند سهمیه دیگر شهرستان‌ها را هم بخرد، بعنوان مثال نیشابور هم مانند تربت حیدریه بین ۵۳ تا ۶۰ نفر سهمیه دارد و چنانچه تربت حیدریه زودتر اقدام کند می‌تواند سهمیه نیشابور را هم بخرد.



انتهای پیام/ا. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۱۱:۱۳ ۰۵ دی ۱۴۰۰
تا کی باید چوب ندانم کاری مسولین رو بخوریم آقایون، طبس نصف تربت زیرساخت نداره چرا باید بریم زیر نظر طبس لطفاً پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۰
خصوصی سازی شرکتها به نفع مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۵ دی ۱۴۰۰
خواهشا مشکل را حل کنید بسیاری از دانشجویان با قطار سفر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۰
لطفا این مشکل رو حل کنید . اجحاف داره میشه به مردم تربت حیدریه