صدور ۱۸ پروانه احداث نیروگاه در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۱۸ پروانه احداث نیروگاه در استان از سوی شرکت ساتبا صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دادگر در دیدار مدیران صنعت برق استان با استاندار خراسان جنوبی با تشریح فعالیت‌ها واقدامات صورت گرفته و در دست اجرا گفت: خوردگی پایه‌های بتنی در سطح استان یکی از دغدغه‌ها یی است که در ایام بروز طوفان موجبات بروز خاموشی می‌شود و اگر چه برای تعویض ونوسازی این تیر‌ها در سطح استان اقدام می‌شود، اما به منظور پیشگیری از وقوع بحران نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی به خوردگی پایه‌های بتونی وتعریف پروژه‌های تحقیقاتی ونیاز به اعتبار اصلاح پایه‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: سولفاته بودن خاک بیشتر مناطق استان واثر خوردگی شدید آن برروی تیر‌های سیمانی عمر مفید تیر‌ها را به شدت تقلیل داده وپایداری شبکه‌ها را به مخاطره می‌اندازد که تعویض این تیر‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی  گفت: حجم بالای تیر‌های فرسوده نیاز به اعتبار زیاد دارد و در صورت عدم تحقق این مهم وبروز حوادث سقوط تیرها، هزینه‌های سنگینی شامل خاموشی، تبعات اجتماعی از قبیل نارضایتی عمومی، خسارات مالی وجانی به مردم و... را به این مجموعه تحمیل خواهد کرد.

دادگر گفت: ۴۸۷ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب کمتر از ۱۰۰ کیلو وات با تولید انرژی ۱۸ گیگاوات ساعت در استان خراسان جنوبی فعال است که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از تولید برق خورشیدی به مشترکان پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در حال حاضر ۳ نیروگاه خورشیدی مستقل از انشعاب به ظرفیت کل ۱۸ مگاوات در شهرستان‌های خوسف، بشرویه وسربیشه در مدار تولید قراردارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت:  تاکنون ۱۸ پروانه احداث نیروگاه در استان خراسان جنوبی از سوی شرکت ساتبا صادر شده است و ظرفیت کل این نیروگاه‌ها ۲۲۳.۴ مگاوات تولید برق است.

وی به اجرای پروژه‌های کاهش تلفات و همچنین تدوین رویه‌ها ودستور العمل‌های  شرکت با رویکرد کاهش تلفات که سبب دستیابی به تلفات تک رقمی (۶/۹۶ درصد) در پایان سال گذشته شده است اشاره کرد و گفت: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی جایگاه مناسبی در بین شرکت‌های توزیع برق کشور را از آن خود کرده است.

دادگر گفت: امسال پیش بینی شده است ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار در سطح استان اجرا شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به راه انداری خط گرم فرمان از راه نزدیک در سطح استان اشاره کرد وگفت: علاوه برفعالیت ۱۱ گروه خط گرم فرمان از راه دور در شهرستان‌های استان، در حال حاضر ۸ گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک در سطح استان فعال است که راه اندازی گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک برای کلیه شهرستان‌ها در دستور کار می‌باشد.

وی  به هم راستایی بابرنامه‌های وزیر نیرو در دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: افزایش ظرفیت تولید برق به ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید با احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تحت مدیریت شرکت تولید برق حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی توسط صنایع و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در دستور کارقرار دارد که استان خراسان جنوبی پتانسیل بالایی برای حضور سرمایه گذاران در زمینه انرژی خورشیدی و بادی و تحقق بخشی از ظرفیت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را دارد.

دادگر به کاهش ۱۰ هزارمگاواتی مصرف برق با بهینه سازی مصرف اشاره کرد وگفت:نصب کنتور‌های هوشمند و هوشمند سازی، طرح پیش خرید برق در بخش خانگی و تجاری و جایگزینی تجهیزات برق فرسوده و پر مصرف با کم مصرف را از دیگر اقدامات هم راستایی با برنامه‌های وزیر نیرو در دولت سیزدهم است.

اقدامات کوتاه مدت برای عبور موفق از زمستان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه به اقدامات کوتاه مدت برای عبور موفق از زمستان ۱۴۰۰ اشاره کرد وگفت:کاهش متوسط مصرف سوخت معادل از ۲۳۰ میلیون واحد سوخت به ۲۰۵ واحد (مقدار تکلیف شده) در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی کاهش روشنایی معابر، پارک‌ها و جاده‌های بین شهری، کاهش مصرف انرژی ادارات و توقف فعالیت مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز و محدودیت واحد‌ها مجاز استخراج رمز ارز از جمله این اقدامات بوده است

دادگر همچنین با توجه به اهمیت نیروگاه شهید کاوه قاینات برای حفظ پایداری شبکه شرق کشور، تداوم سوخت رسانی مناسب به نیروگاه یاد شده را برای امکان تداوم برقرسانی به مشترکین برق استان خراسان جنوبی از استاندار محترم درخواست کرد.

۵۵۰ میلیارد ریال مطالبات از مشترکین اداری، صنعتی و خانگی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه به چالش‌ها و نیاز‌های صنعت برق استان اشاره کرد و گفت: مانده مطالبات این شرکت از ادارات وسازمان‌ها، نیرو‌های نظامی و انتظامی، مشترکین خانگی، تجاری و صنعتی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال است که از تمام مشترکین برق استان و به ویژه شرکت‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم برای کمک به تداوم خدمت رسانی در صنعت برق نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کنند.

دادگر گفت: ضرورت دارد پیش بینی منابع اعتباری برای زیر ساخت برق طرح اقدام ملی مسکن با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال و جهش تولید مسکن به میزان بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال در بازه چهار سال صورت گیرد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.