رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به استقبال مردم از تزریق دُز سوم واکسن گفت: باید مراکز تجمیعی واکسیناسیون به این مهم اختصاص داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح وضعیت پیشرفت اجرای سند ملی واکسیناسیون استان گفت: مردم ضمن مداومت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید تزریق دُز سوم کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.

او با اشاره به استقبال مردم گیلان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا افزود: باید مراکز تجمیعی واکسیناسیون به این مهم اختصاص داده شود و خوشبختانه هماهنگی‌هایی با سپاه و بسیج صورت گرفته و چون همیشه یاریگر حوزه سلامت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر شتاب در روند تزریق دُز سوم واکسن کرونا در راستای پیشگیری از سویه اُمیکرون اظهار داشت: حوزه سلامت این استان، تمام توان خود را به کار خواهد بست تا از این بحران نیز عبور کنیم.

پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون با تزریق دُز یادآور واکسن کرونا

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

سالاری با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت اجرای سند واکسیناسیون علیه کرونا در گیلان یادآور شد: ۹۴.۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز نخست و حدود ۸۵ درصد مردم استان، دُز دوم این واکسن را تزریق کرده‌اند.

او از درگیری ۱۱۰ کشور در جهان با سویه اُمیکرون خبر داد و گفت: تزریق دُز سوم می‌تواند به میزان ۲۵ برابر در پیشگیری از ابتلا به این سویه موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد ۸ مورد ابتلا به سویه اُمیکرون در کشور گزارش شده است، یادآور شد: میزان سرایت این سویه جدید حدود ۲.۵ تا ۴ برابر سویه دلتا است.

سالاری تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا و جدی نگرفتن نکات پیشگیری، سویه اُمیکرون در طول ۲ هفته تا یک ماه می‌تواند جایگزین دلتا شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.