استاندار چهارمحال و بختیاری:

شش ماه زمان برای جذب اعتبارات ۱۴۰۰ وجود دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:حدود شش ماه زمان برای جذب اعتبارات ۱۴۰۰ وجود دارد، باید در اجرای برنامه‌ها تسریع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه: نباید با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۰ و ورود به سال جدید برنامه‌های این سال را فراموش کنیم، گفت: فرصت جذب اعتبارات تا پایان خرداد ۱۴۰۱ است و حدود شش ماه زمان برای جذب وجود دارد، بنابراین باید در اجرای برنامه‌ها سرعت بالا برود.

او در شورای هماهنگی بانک‌های استان، با تاکید بر اینکه باید برای خروج از مشکلات حاکم بر چهارمحال و بختیاری برنامه داشته باشیم، برای انجام نشدن کاری به‌دنبال توجیه نباشیم، همچنین نباید خود را در چارچوب قوانین زندانی کنیم، برخی به‌دنبال آسودگی و راحتی هستند.


بیشتر بخوانید


حیدری با اشاره به اینکه در ایجاد مشکلات کنونی به‌دنبال مقضر نیستیم، گفت: هر فردی به وظایف خود عمل کند، قطعا مشکلات کاهش پیدا می‌کند، در برنامه ۱۴۰۱ اداره کشور از وزارت محوری به استاندار محوری تغییر پیدا می‌کند و همچنین اختیارات استان‌ها در استفاده از منابع درآمدی استان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رئیس‌جمهور بر بحث بازگشت واحد‌های تعطیل و تملک شده به چرخه تولید حساسیت بالایی دارد، بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به بحث تولید و اشتغال کمک کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه برای خروج از وضعیت فعلی استان نیازمند هم‌‍‌اندیشی و اخذ تصمیمات عالمانه هستیم، افزود: شرایط فعلی چهارمحال و بختیاری قابل قبول نیست، در گذشته کار‌هایی صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تلاش خود را مضاعف کنند.

او همچنین به نرخ بالای بیکاری دراستان اشاره و بیان کرد: بخشی از این معضل به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برمی‌گردد، باید آسیب‌شناسی مشکلات خارج از تعصبات صورت بگیرد، تمامی دستگاه‌ها برای خروج از وضعیت فعلی باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

حیدری با اشاره به اینکه حضور میدانی در شهرستان‌ها در پیشبرد اهداف بسیار موثر است، یادآور شد: مدیران بانک‌ها برای نظارت بیش‌تر در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند، برای ایجاد اشتغال باید پرداخت تسهیلات مدنظر باشد، اگر در بحث اشتغال پایدار سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، این مسئله نقش موثری در بحث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی مانند اعتیاد، سرقت، بزه، قاچاق و ... دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید به‌جای صرف هزینه برای ایجاد امنیت و پرداخت هزینه در زندان به بحث اشتغالزایی توجه کنیم، همچنین لازم است، صنایع بزرگ موظف شوند که گردش مالی خود را در بانک‌های استان انجام دهند تا از این طریق منابع بانکی استان افزایش پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید صنایع و واحد‌های تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها هر چه سریعتر به چرخه تولید برگردند، افزود: رئیس‌جمهور بر بحث بازگشت واحد‌های تعطیل و تملک شده به چرخه تولید حساسیت بالایی دارند، بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به بحث تولید و اشتغال کمک کنند.

او با اشاره به مسئله فروش املاک مازاد بانک‌ها، گفت: این مسئله قانون است و باید اجرای قانون تمام عیار باشد، فروش اموال مازاد می‌تواند منابع داخلی بانک‌ها را افزایش دهد تا این منابع در غالب تسهیلات تولید و اشتغال به متقاضیان پرداخت شود، همچنین نباید اجازه دهیم منابع بانک‌ها از استان خارج شود و اعتباری برگشت بخورد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار