در ۹ ماه گذشته رخ داد؛

مختومه شدن بیش از ۵ هزار پرونده در شعب تعزیراتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از مختومه شدن پنج هزار و ۴۸۱ پرونده در شعب تعزیراتی استان در ۹ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسن‌پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماه گذشته پنج هزار و ۴۸۱ پرونده در شعب تعزیراتی استان مختومه شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۱.۸۷ درصد افزایش دارد.

او گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۶ پرونده در بخش کالا و خدمات وارد و ۲ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است.

حسن پور گفت: ۱۰۰ درصد پرونده‌های وارده مختومه شده است و در این حوزه متخلفان به پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال ۲ هزار و ۶۵۳ پرونده وارد و ۲ هزار و ۶۷۱ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان مختومه شده که متهمان به پرداخت ۲ هزار و ۱۲۹ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال محکوم شده اند.

او گفت: در حوزه  بخش بهداشت، دارو و درمان از ابتدای سال تاکنون ۷۵۰ پرونده تخلف وارد و ۷۵۳ پرونده نیز مختومه شده و متهمان به پرداخت ۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال محکوم شده اند.

حسن پور گفت: درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه نشدن فاکتور خرید به ترتیب بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز به ترتیب حمل کالا‌هایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرد، ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز و نگهداری کالای قاچاق بیشترین فراوانی را داشته است.

او گفت: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت نکردن بهداشت محیطی و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

حسن‌پور گفت: در ۹ ماه گذشته هزار و ۵۷۳ مورد بازرسی توسط ۵۷۰ اکیپ در سطح استان انجام شده است و در این مدت ۲۶۸ واحد دارای تخلف شناسایی شد و به ۵۴۴ واحد نیز تذکر داده شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار