از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ مجوز کسب و کار در حوزه صنایع دستی برای فعالان و تولیدکنندگان این حوزه در خراسان جنوبی صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اسدپور سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ مجوز کسب و کار در حوزه صنایع دستی برای فعالان و تولیدکنندگان این حوزه در استان صادر شده است.

او گفت: مجوز‌های این بخش شامل پروانه تولید کارگاهی، اعلامیه تأسیس، پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی است که بر حسب حجم تولید و فعالیت پس از بازدید از کارگاه به متقاضیان اعطا می‌شود.

اسدپور گفت: گروه‌های نساجی سنتی، بافته‌های داری، گوهر سنگ‌ها، چرم و چوب از پرطرفدارترین گروه‌های صنایع دستی طی امسال برای صدور مجوز بوده اند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: صدور مجوز‌های لازم برای کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و فعالان این حوزه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های معاونت‌های صنایع دستی در ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

فعالان و علاقمندان حوزه صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند صدور مجوز به آدرس http://my.mcth.ir مدارک لازم را بارگذاری و پس از بررسی و تأیید توسط کارشناسان، مجوز مربوطه را دریافت کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.