رئیس دانشگاه الزهرا گفت: امروزه بیش از ۵۰ درصد بانوان به نسبت آقایان دارای تحصیلات عالیه هستند.

فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش زنان در جامعه گفت: زنان حداقل ۵۰ درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و بعد از انقلاب آمار تحصیل زنان نسبت به مردان در مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر بوده است.

او افزود: بانوان که نیروی جوان و توانمند و متخصص جامعه هستند با بکارگیری دانش و اندیشه خود نقش موثری در رفع مشکلات کشور دارند.

حق بین تصریح کرد: خانم‌ها در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های خود را به نمایش گذاشته اند و با موفقیت در آن عمل کرده اند. برای مثال، در دوران کرونا برای مقابله با بیماری از تمام تلاششان به منظور حفظ سلامت هم وطنان استفاده کردند.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: طبق آمار، در برخی از مشاغل خانم‌ها به خوبی ایفای نقش کرده اند. آموزش و تربیت از بنیادی‌ترین و مهم‌ترین بحث هاست که امروزه معلمان خانم بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می‌دهند و در مناطق محروم توانسته اند دانش خود را در اختیار دانش آموزان برای ارتقای سواد علمی بگذارند.

او اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار یا خودپرست هم نقش بسیار مهمی برای رفع مشکلات کشور دارند که امروزه از آن‌ها در برنامه‌های مهم یاد می‌شود و این موضوع نشانگر این است که این دسته از اقشار جامعه با وجود عدم حمایت‌های کافی توانسته اند بنیاد خانواده خود را با تلاش شبانه روزی حفظ کنند.

رئیس دانشگاه الزهرا بیان کرد: اگر به بانوان کشور توجه شود، می‌توانیم از پتانسیل و ظرفیت بیشتر آن‌ها برای رفع مشکلات کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار