رئیس دانشگاه الزهرا گفت: اموالی برای فروش به منظور تامین بودجه خود نداریم و مسئولان باید در این زمینه راه حل ارائه دهند.

فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بودجه دانشگاه گفت: برای تامین نیاز‌های مالی دانشگاه الزهرا به بودجه زیادی نیاز داریم.

او افزود: از ابتدای امسال دانشگاه‌ها با تاخیر به پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی اقدام کردند که بودجه آن کافی نیست و سازمان برنامه و بودجه و نهاد‌های ذی‌ربط باید تلاش خود را برای تامین منبع مالی دانشگاه‌ها بکنند.

حق بین تصریح کرد: کم بودن میزان دریافتی استادان مطالبه‌ای است که در بین اعضای هیئت علمی ایجاد شده است و بحث رتبه بندی معلمان هم پیرو این قضیه به وجود آمده است که باید حتما به آن رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: وزیر علوم و معاونان او برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی مجاهدانه در صحنه عمل می‌کنند و به صورت دقیق واقف به این مطالبه و پاسخگویی آن از سمت نهاد‌های مربوطه هستند.

او اضافه کرد: مطابق قانون ذکر شده باید از محل فروش اموال اعتبار حقوق اعضای هیئت علمی را تامین کنیم، اما در این زمینه دانشگاه‌ها هیچ اموالی برای فروش به منظور تامین بودجه خود ندارند.

رئیس دانشگاه الزهرا تاکید کرد: منتظریم که مسئولان کشور در قبال این موضوع تدبیر خردمندانه داشته باشند تل بتوانیم این معضل را رفع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار