مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: امسال بیش از یک هزار و۵۰۰ هکتار از مزارع گندم و یک هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع صیفی به روش کم خاکورزی کشت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با اشاره به اینکه در شهرستان خنج بیش از ۶۰ دستگاه چیزل (خاکورز مرکب) بوده، بیان کرد: در سال زراعی جدید با استفاده از تسهیلات کم بهره از محل خط اعتباری مکانیزاسیون، ۸ دستگاه چیزل (خاکورز مرکب) با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی خریداری شده که این خود می‌تواند برای توسعه و فرهنگ سازی برای این امر مهم نقش داشته باشد.

او با بیان اینکه استفاده نامناسب از ماشین‌های کشاورزی و سوزاندن بقایای گیاهی از دلایل فقیر بودن خاک از مواد آلی بوده تصریح کرد: حفاظت از خاک یکی از مهم‌ترین مزایای کشت حفاظتی بوده که دارای سه اصل مهم استفاده از ماشین‌های نوین کشاورزی، مدیریت بقایای گیاهی، و مدیریت تناوب زراعی است.

علی پور ادامه داد:کنترل بهتر علف‌های هرز در کشاورزی حفاظتی و بقایا در سطح مزرعه مانع از رسیدن نور به بذر علف‌های هرز شده، و بذر‌های محصول قبلی در سطح خاک باقی می‌ماند و در اثر گرما و خشکی، پرندگان، حشرات و فعالیت‌های میکروبیولوژیکی بیشتر در روش‌های متداول کشت از بین می‌رود و کشاورزی به روش حفاظتی باعث حفظ ماده‌ الی خاک می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج افزود: کشاورزی حفاظتی یک سیستم کشاورزی است که می‌تواند با بازسازی اراضی تخریب شده، از نابودی اراضی زراعی جلوگیری کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار