مهم‌ترین حوادث پنجم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه پنجم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان محموله با ۲۰ فقره سرقت در فارس

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه دار محموله‌های خودرو‌های سنگین و کشف ۲۰ فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های محموله بین جاده‌ای از خودرو‌های سنگین در جاده‌های مواصلاتی مخصوصا جاده‌های کوهستانی و ایجاد خسارات مالی به رانندگان و صاحبان کالا، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۵ متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مأموران ضمن اخذ نیابت قضائی، به آن استان اعزام و هر ۵ متهم را دستگیر و انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهمان در بازجویی‌های انجام گرفته به ۲۰ فقره سرقت از محموله‌های خودرو‌های سنگین اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی افزود: رانندگان در زمان حمل و نقل محموله در جاده‌ها نسبت به خودرو‌های عبوری هوشیار بوده و برای توقف مکان مناسبی از قبیل ایستگاه‌های پلیس راه و یا مکان‌های عمومی بین جاده‌ای را انتخاب کنند.

ناکامی قاچاقچی گوسفند در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۸۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌الله کرمی اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان مهر حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۸۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

توقیف کامیون و کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون انواع لوازم یدکی و پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه سراب بهرام شهرستان ممسنی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور کوه‌چنار-نورآباد به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۰ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو و ۴۵۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ماینر‌های قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۲ شهر قدیم در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی محل نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزلی مسکونی شدند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام در بازرسی از آن منزل ۴ دستگاه ماینر و متعلقات مربوطه که در حالت فعال بودند را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ماینر‌های قاچاق ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: در اجرای این طرح‌ها ۲۶ دستگاه خودرو و ۳۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و ۴۷ نفر متهم شامل خرده فروش، تحت تعقیب مقام قضائی و سارق نیز دستگیر شدند.

او کشف ۲ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر و کشف ۲۰ فقره انوع سرقت منزل، اماکن خصوصی، دولتی، داخل اتومبیل و سایر سرقت‌ها را از دیگر اقدامات اجرای طرح اعلام کرد و گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی ارسنجان ضمن تشکر از شهروندان به خاطر همکاری با پلیس، بیان کرد: اجرای طرح‌های مختلف به صورت ضربتی و غیر مترقبه در دستور کار قرار دارد و مردم می‌توانند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش ناهنجاری‌های اجتماعی را به پلیس اعلام کنند.

کشف پراید مسروقه و دستگیری سارقان در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف خودرو پراید سرقتی و دستگیری راننده و سرنشن سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه دولت‌آباد داراب حین انجام ماموریت و گشت‌زنی در محور "بندرعباس-شیراز" به یک خودرو پراید مظنون و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه راننده و سرنشین بدون توجه به ایست پلیس متواری شدند، افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند این خودرو سابقه سرقت از شهرستان "سیرجان" از توابع کرمان دارد، گفت: در این خصوص راننده و سرنشین دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ نوشاد خاطر نشان کرد: از آنجائیکه رعایت نکردن نکات ایمنی و عدم استفاده از امکانات و تجهیزات هشدار دهنده، مهمترین عامل سوء استفاده سارقان می‌باشد، از شهروندان خواست تا با تجهیز کردن وسایط نقلیه خود به وسایل ایمنی مانند دزدگیر، ردیاب، سوییچ مخفی، قفل فرمان و پدال سارقان را از رسیدن یه اهداف شومشان ناکام بگذارند.

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در خرامه

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از بازدید ۸۰ واحد صنفی خبر داد و گفت: ۱۰ واحد بدون پروانه کسب با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

سرهنگ زمان‌اله کریمی اظهار داشت: در راستای ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب و متخلف، طرح نظارت و کنترل بر صنوف در سطح شهرستان اجرایی شد.

او افزود: در این طرح ضمن بازدید از ۸۰ واحد صنفی، ۱۰ واحد به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی برابر دستور مقام قضائی پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف خودرو سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف سواری پراید مسروقه توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی ظهار داشت: با توجه به سرقت یک دستگاه خودرو پراید و متواری شدن سارق به سمت مرودشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی کناره حین گشت زنی در حوزه استحفاظی خودرو مذکور که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود را مشاهده و آن را به پارکینگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه خودرو مذکور سابقه سرقت از شیراز دارد، عنوان داشت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف ۱۱۰ وسیله نقلیه سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۱۱۰ دستگاه موتورسیکلت و خودرو سرقتی در ۹ ماهه امسال در آن شهرستان خبر داد و گفت: بالا بودن امنیت وسایط نقلیه و نصب لوازم ایمنی و بازدارنده، در کاهش وقوع سرقت تاثیر به سزایی دارد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: از ابتدای امسال اقدامات انتظامی و پیشگیرانه ویژه‌ای در راستای کاهش سرقت، برخورد با سارقان و کشف وسایط نقلیه مسروقه به اجرا درآمده است.

او افزود: ماموران انتظامی در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، کنترل سارقان سابقه دار و همچنین بهره‌گیری از توانمندی تخصصی پلیس موفق شدند ۱۹ دستگاه خودرو و ۹۱ دستگاه موتور سیکلت سرقتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا به دستگیری ۶۱ نفر متهم در این راستا اشاره کرد و گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه توسط آحاد جامعه اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت است؛ چرا که حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان نیز به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت وسایط نقلیه تا حد زیادی باعث می‌شود که از سرقت خودرو و موتورسیکلت‌هایی که نکات ایمنی را رعایت کرده‌اند منصرف شوند.

کشف ۲ دستگاه گنج یاب قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۲ دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی اظهار کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش گنج یاب قاچاق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کوار قرار گرفت.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲ دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ هاشمی ضمن تشکر از همکاری خوب مردم با پلیس، به افراد فرصت طلب، سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد میراث کهن این سرزمین متعلق به تمام افراد جامعه است و هیچ کس حق تملک و سرقت آنان را ندارد؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۸۷ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس بوشهر و لامرد 

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف سواری پراید و کشف ۸۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و استان بوشهر خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پراید در حال انتقال یک محموله تریاک در محور "هرمزگان-مهر" است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان لامرد قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لامرد پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند خودرو پراید حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۸۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص یک سواری پراید که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ زارع‌پور خاطر نشان کرد: هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار