مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از آمادگی این نهاد برای همکاری علمی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر ضرورت تعامل بین دو نهاد تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه برای تهیه کتب و منابع شیعی برای مبلغان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به همکاری‌های حوزه علمیه قم با نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در امور مرتبط، گفت: امیدواریم نتیجه و خروجی این جلسه به همکماری بهتر حوزه و سازمان فرهنگ ارتباطات منتهی بشود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: هم اکنون صد هزار طلبه در قم پرونده آموزشی دارند که این عدد در طول تاریخ بی سابقه است.

آیت الله اعرافی تعداد اساتید، محققان و پژوهشگران حوزه را بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۳۰۰ موسسه مرکز، مدرسه و نهاد کوچک و بزرگ در ارتباط با علوم اسلامی و معارف دینی و فرهنگی و با تنوع کارکرد در زمینه آموزش، پژوهش، تبلیغ و امور اجتماعی و فرهنگی و دینی فعال هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور قم را مرکز و مقر فرماندهی و ارتباطی ۲ هزار طلبه برادر و خواهر در امتدادی ملی و بین المللی خواند و گفت: در طرح گفتمان انقلاب اسلامی ۱۰ هزار اثر و ۶۰ تا ۷۰ هزار مقاله در قلمرو‌های جدید منتشر شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: روزانه ۲ هزار درس در سطوح عالی خارج فقه شامل فقه کلام و فلسفه اسلامی است در مدارس، مراکز و نهاد‌های علمی دایر قم می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۰
بانک تجارت
آخرین اخبار