ویژه برنامه‌های بزرگداشت ۹ دی ماه و دهه بصیرت در استان چهارمحال و بختیاری تشریح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با یوم‌الله ۹ دی ماه و دهه بصیرت، برنامه‌ها و ویژه برنامه‌هایی توسط ارگان ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد گرامیداشت یوم الله ۹ دی‌ماه استان، با اشاره به ۹ دی ماه و حوادث سال ۸۸، اظهار داشت: عاملین فتنه به دنبال توهین به اصل ولایت فقیه و دین بودند که باید در این خصوص بصیرت افزایی شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: برگزاری نمایشگاه دهه بصیرت فاطمی در ۱۰ شهرستان استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری محافل نورانی انس با قرآن کریم و نشست بصیرتی در کانون‌های فرهنگی هنری، برگزاری نمایشگاه عکس شهید قاسم سلیمانی در شهرستان فارسان، بروجن و لردگان از برنامه‌های این مناسبت است.

شریفی اضافه کرد: برگزاری کارگاه خوشنویسی از بیانات حاج قاسم سلیمانی برای اولین بار در سه شهرستان استان، برگزاری عصر شعر و مشارکت فعال ادارات برای ویژه برنامه‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح استان انجام می‌شود.

برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی در ۵۰ مسجد استان

محمدرضا مظاهری مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در این نشست با اشاره به دهه بصیرت، بیان داشت: نشست‌های تبیینی بصیرت افزایی و روشنگری با مشارکت سایر نهاد‌ها در ۱۰ مسجد محوری در مرکز استان و در هر شهرستان پنج مسجد محوری با سخنرانی‌های کوتاه در مساجدی که ائمه جمعه حضور داشته باشند برگزار می‌شود.

او افزود: مسابقه دلنوشته به سردار دل‌ها در راستای تقویت اجتماعی برای نوجوانان و جوانان، تجلیل از خانواده معظم شهدا در قالب طرح ملی تکریم هم در این ایام اتفاق می‌افتد.

مظاهری اضافه کرد: برگزاری عصر شعر بیداری و بصیرت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، معرفی کتاب با مضامین زندگی شهدا به ویژه شهید سلیمانی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

او ادامه داد: برگزاری مسابقه ویژه نقاشی کودکان عضو کانون فرهنگی و هنری مساجد و انتشار در فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر و بصیرتی نهم دی ماه، تجدید میثاق بچه‌های مسجد با آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود‌های میدانی، فضاسازی و تبلیغات محیطی نیز در این ایام اتفاق می‌افتد.

مظاهری گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی پیامکی از گام دوم انقلاب، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، عکس بصیرت و میثاق امت و ولایت ویژه بچه‌های مسجد از برنامه‌های در مساجد و محلات از برنامه‌های بزرگداشت این ایام است.

اجرای هزار برنامه توسط سپاه و بسیج در استان

سجاد بیگی مدیر تبلیغات معاونت فرهنگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری هم اظهار داشت: از ۹ تا ۱۹ دی که دهه بصیرت نام‌گذاری شده است، حدود هزار برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

او افزود: برگزاری نشست‌های خبری و روشنگری در سطح مساجد و پایگاه‌ها، فضاسازی و بروزرسانی تابلوی تحقیقاتی در سطح استان، ارسال پیامک انبوه به عموم مردم و بسیجیان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و همچنین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از برنامه‌های پیش‌رو است.

بیگی اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، ختم قرآن، کمپین و پویش تولید هشتگ در فضای مجازی و همچنین بارگذاری محتوای فرهنگی، اجرای طرح شهید سلیمانی و ویزیت رایگان بیماران و تقدیر از فعالان طرح واکسیناسیون، پویش نذر خون، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی از جمله کتابخوانی، نقاشی و ...، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی و کوه پیمایی بسیجیان و برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله از دیگر برنامه‌های دهه بصیرت است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: دهه بصیرت ، حماسه 9 دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار